Gå til innhold
Arkivverket

[#76128] Davik Sogn og Fjordane 1849.


Gjest Marit Sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sørlie

Håper på å få hjelp til å finne foreldrene til Susanne Ingebrigtsdatter f. 14.11.1849-d.26.3.1933.Kirkeboka mangler siste del av 1849 så jeg finner henne ikke der. Hun skal være født i Davik. Gift 1874, med Peder Andreas Kristensen i Rugsund. Har funnet flere med samme navn som kan være foreldrene,bl.a Ingebrigt Jochums og Brithe Gabrielsdatter, men finner ikke mer om disse så jeg vet ikke om de er riktige...vet heller ikke hvilken gård disse kommer fra. På forhånd takk for hjelp. Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ved deres vigsel i 1874, står farens navn: Ingebrigt Jochumsen: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Rugsund i Davik, Klokkerbok nr. C 1 (1866-1888), Ekteviede 1873-1874, side 168. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8753&idx_id=8753&uid=ny&idx_side=-104>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

De er plassfolk på Krabbesti og får 4 barn der, det første barnet er født på Tytingsvaag, plassfolk er ikke nemnd i BB. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Ingebrigt dør på Krabbesti 17.09.1862, er kaldt for Ingebrigt Johannesen Husmann født 1806 56 år. Britha Rasmusdatter Krabbesti dør 28.09.1866 Husmannskone 1813 53 år. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Rasmus i 1837, Christie i 1841, Ole i 1844, Johan Christian i 1846Her står moren som RasmusdtrKan morens navn da være feilskrevet som Gabrielsdtr i 1849 da Susanna ble døpt? Slikt kan skje ganske ofte!Det må det være for Brita Rasmusdtr som er f 1813, dør på Krabbestie 28/9-1866http://tiny.cc/rgnn9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Ingebrict Jochumsen Tytingvaag er døbt 4/10-1807 av foreldreJochum Olsen og Christi Iversdatter, det er trolig Birte Marie født 15.09.1811 på Evjen av foreldre Rasmus Olsen og Susanna Haldorsdatter, iflg BB for Selje garden Hals bruk nr 5 var Rasmus Olsen Myrold i Eid brukar fra 1812, død 46 år i 1825 og kone Susanne Haldorsdatter Hals død ett 1831. I BB for Davik Tytingvaag bruk nr 1 finner jeg Jokum Olsen Tytingvaag brukar 1781 død 80 år 1836 med kone Kristi Iversdatter Geisdal død 66 år 1827. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Tusen takk for masse hjelp :-D Kan jeg i samme innlegg spørre om noen har oversikt over bygdebøker som omtaler gårder og personer i dette området? Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei, der er BB for Davik, for Selje og Eid, de kan lånes inn på Bibloteket, de tar bare for seg brukerne på garden, men alle Kb for område er registrert frem til 1900, så de vil du finne her på Digitalarkivet, vis du vil ha flere opplysninger fra BB kan jeg hjelpe deg, send en epost til r48bergesen@yahoo.no. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Ad. (9) og (10):Det er nok sokneprest Christian Meyer som har skrive feil, Gabrielsdatter istadenfor Rasmusdatter. Ved konfirmasjonen til Susanne i 1866, er foreldra korrekt oppførte som Ingebrigt Jokumsen og Brita Rasmusdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.