Gå til innhold
Arkivverket

[#76151] Jørgen Johnsen og hustru Scharlotte i Drammen 1900. Hvor ble det av dem?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kjelesmed Jørgen Johnsen (f.Svelvik 1871) og hustru Scharlotte bodde i Fremgaden i Drammen i 1900. (De hadde da en datter Signe, f.1895). 'Scharlotte Johnsen' het egentlig Inga Charlotte Pedersen (eller om man vil: Kristiansdatter) Foreldrene hennes het Kristian Pedersen og Ingeborg Kristine Knudsdatter.Jeg finner overhodet ikke noe om dem etter 1900 og har en følelse av at de på samme måte som Ingas bror, skomaker Kristian Albert Kristiansen og hans kone Thora, var metodister. (selvfølgelig med egen kirkebok).Kristian Albert Kristiansen og kona er å finne i DIS-gravminner (og takk for det..), men 'Scharlotte Johnsen' og ektemann Jørgen er ikke å finne noen steder.Dette blir egentlig et skudd i natta, men jeg håper at noen kjenner igjen navnene og kan koble meg innpå!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn familien Jørgens Johnsen i 1900 her: LenkeLurer på om Metodistene har egne gravplasser ved en metodist kirke?Jeg har hatt samme problem med å finne slektninger som tilhørte metodistkirker i kirkebøker og gravminner etter 1900. ( Larvik, Horten)Kan lete litt .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.