Gå til innhold
Arkivverket

[#76153] Hjelp til tyding av et stedsnavn. Moss 1824.


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

Anne (2): Du leste rett. I FT 1801 ser jeg at Johannes er fra Sogner sogn i Vestby. Men det er vel det som siden heter Såner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Jeg ser at du også har innlegg på 76171 om samme personen.Jeg tror du har rett at han er sønn av Ole Larsen Tørrbrekke. Det er en Vålerslekt.Johannes Olsen gifter seg i Ås i 1819 Anne Margrete Johannesdtr. Legum, uekte datter av Johan Sørensen fra Holmedal i Sverige og Maria Pedersdtr. Legum (på Røis i Ås i 1801)Jeg har følgende barn av Johannes og Anne Margrete:Maren født 1819 i ÅsOle født 1821 i Vestby?Johan fredrik født 1825 på Moss jernverkSamuel født 1827 på Moss jernverkCarl Anton født 1833 i MossJulius født 1836 i MossAnne Sofie født 1839 i MossAlle uten Samuel (som jeg ikke vet noe om) er gift i Moss og det er mange etterkommere.Jeg har også anene til Johannes i Våler og Såner om du ønsker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

(5): Carl Anton var min tippoldefar, så dette hørtes unektelig interessant ut ! Jeg tar gjerne imot det du har av anestoff vedrørende disse folkene. Du kan gjerne sende på e-post: kjlaur@online.noKjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.