Gå til innhold
Arkivverket

[#76160] Skanna Kyrkjebøker.


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk til dere som strever med å tilrettelegge for oss slik at vi kan få sett kirkebøkene. Nå gikk det fint å komme inn på kirkebok for Stjørdal 1755-1780.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Alt skal virke, også permanente sidelenker.Det virker hos meg. Hvis flere har problemer med dette så er det fint om dere gir beskjed.Det beste er å legge meldingene om skannede kirkebøker og skiftematerialet i debattforaene for dette. Da blir de lest av teknikere i Riksarkivet som forhåpentligvis hiver seg på evt. problemer og fikser dem så fort de kan.Forum for skannede kirkebøker: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=kyrkje>LenkeForum for skannet skiftemateriale:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Kommer ikke inn på kirkebøkene, og får feilmeldingen: Coucl not connect, så noe mer MaySol. Skiftebøkene kommer jeg heller ikke inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale Marie Eriksen

Jeg kommer heller ikke inn på kirkebøkene. Får bare opp meldingen: 'Could not connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Vi må sikkert også vente til mandag og normal arbeidstid for å komme oss inn på skiftene. Ikke det at jeg hadde behov for dem akkurat nå, men prøvde bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Det er ganske merkelig, men det ser ut til at de fleste slike eller lignende feil har så lett for å oppstå i nærheten eller under ei helg. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Stene

Kirkebøker, skiftemateriale og tinglysningsmateriale er ikke tilgjengelig. Litt av en helg. Blir jo nødt til å se på sport da jo! :(Mvh Petter Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Eller man kan poppe seg popcorn, ta frem colaen og se God Kveld Norge' som jeg skal snart. Så kan jeg jo ta frem trekkspillet(spiller faktisk det). Når det gjelder skiftene 1802-1816 for Stjør-og Verdal får jeg jo likevel sett disse på mandag på mikrofilm(har den på grunn av skiftene 1787-1802 som ikke er utlagt, og den fortsetter jo med 1802-1816). Men jeg skulle gjerne ha sjekket om det var riktig noe det jeg har skrevet av for 1802-1816 nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

I håp om å unngå slike kjedelige hendelser som i helgen, vil alle servere knyttet til skannede bilder bli gjennomgått og få oppgradert programvare. Arbeidet tar fatt nå og vil holde på resten av dagen.Vedlikeholdsarbeidet vil medføre til korte stans på serverne på 1-2 min hver gang. Det er ikke nødvendig å gi beskjed til oss om disse stansene.Vi ber om at dere smører dere med litt tålmodighet, også satser vi på at feilen blir funnet og alt fungerer fint igjen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Egil Sundelius

Hei, noe ble feil i dag ca kl 15,20 !Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server. hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.