Gå til innhold
Arkivverket

[#76173] Søren Olson fra Kristiansund området f, ca 1891


Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

Leter etter Søren Olson født 11 mai 1890-91 ca. Det eneste jeg finner på han er folketellingen fra 1900 LenkeHar skummet gjennom kirkebøkene for Kristiansund men uten hell. Han emigrerte til Amerika og skiftet der navn til Sam Thingwold. Men i følge slektninger så hadde han en bror ved navn Thor som byttet navn til Tom og en halvbror ved navn Henry.Noen som kan finne noe mer?? Hva som helst. Foreldre, alle søsken etc.Mvh Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant ham kanskje her, nr 129:Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A14 (1880-1897), Fødte og døpte 1892, side 246. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Tror jeg så denne personen da jeg lette jeg også, men han er født i februar og ikke mai mnd som han jeg leter etter skal være. Er kirkebøkene blitt brent siden de er så dårlige?Jeg vet ikke når han utvandret eller hvorfra. Har skrevet mail til slektningene i usa om mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg håper du får mer informasjon fra USA.Jeg så i emigrantlistene fra Kristiansund uten å finne en sannsynlig kandidat. Men det er sikkert verdt å forsøke andre emigrantlister.Det stemmer at kirkebøkene er brannskadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Det jeg har fått vite fra Usa nå er at både Thor/Tom og halvbroren Henry også emigrerte. Thor beholdt Olson navnet. Håper jeg får vite noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har ikke tilgang til Ancestry.com, men man får se noe selv uten å betale.I Census 1920 finnes Sam Thingwold, født ca 1892, i Hennepin Minnesota.I samme census finnes Henry Thingwold, født ca 1885, samme sted, tydeligvis gift med en Ella.Sam Th. døde i Hennepin Minnesota i 1946Folketellingen 1920 inneholder Immigration Year, det er jo viktig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.