Gå til innhold
Arkivverket

[#76175] fridtjof nemil og søster antonette marie edine fredriksen fra øksnes


Gjest Eva Lind Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lind Karlsen

Fridtjof Nemil Fredriksen dro til Amerika fra Trondheim i 1905 med skipet Salmo fra Trondheim. Han var født i 1887 og var min morfar. Jeg har funnet fram til at reisedatoen var 26.7 1905. Jeg finner imidlertid ikke Salmo på denne datoen, og jeg vet ikke hvor i England han kom og heller ikke hvor i Amerika båten kom fra England. Målet for reisen var oppgitt å være Minnesota. Han var fisker og skulle jobbe som farmer. Søsteren Antoinetta dro et par år før. Henne vet jeg foreløpig ingenting om. Hvis noen av dere vet noe, vil jeg være takknemlig for henvendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Boston Passenger Lists, 1820-1943Name: Triffog Fredrikson Arrival Date: 10 Aug 1905 Age: 18 Years Estimated birth year: abt 1887 Gender: Male Ethnic Background: Scotch (Scotish) Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: Saxonia Port of Arrival: Boston, Massachusetts Friend's Name: A Thorun Last Residence: Norwegian Microfilm Roll Number: 86Var ikke lett å finne. Det står Fritjof Fredriksen på image, men er feiltolket indexen.Skal til onkel A. Thorsen i Mineota, Minnesota. Siste bopel var Tysfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Antonette Fredriksen Arrival Date: 11 Jul 1903 Age: 18 Birth Date: abt 1885 Gender: Female Race/Nationality: NorwegianShip Name: Bavarian Port of Arrival: Quebec, Canada Port of Departure: Liverpool, EnglandSkal til onkel K. E. Olsen, Chicago, Illnois. Siste bobel er Norland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Antonette FredriksenBorn: 1885 in Oksnes, Nordland, NorwayHun er med i et privat slektstre på ancestry.com.Jeg kan kontakte eieren via kontakttjenesten i ancestry, men da trenger jeg din mailadresse slik at hun kan ta kontakt med deg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hun har også Fritjof i databasen, men vet ikke hva hun har om de.Fritjof FredriksenBorn: 1887 in Oksnes, Nordland, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Eva :-) Ser du er ny her inne, dersom du klikkar på blyanten under siste innlegg, så kan du skriva ei ny melding.Hanne Line har gjort mykje for å finna 'Triffog', så eg er sikker på at ho blir glad for ein 'takkesetning' :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.