Gå til innhold
Arkivverket

[#76206] BUKSNES (Skifter i Salten?) Hjelp!


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Er det et skifte fra 1738 i Buksnes etter 'pige Magrethe Lorentsdatter Nystad'?Jeg finner henne sånn:Fylke - Nordland Kjedekategori - Kyrkjebøker underkategori - gravlagde Dødslister fra presten i Buksnes prestegield 1817-1845I hjørnet her ser jeg symbolet av 'Skifter i Salten'. Jeg har dette disken, men finner ingenting om Magrethe Lorentsdatter.Er det et skifte etter henne i Buksnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg har også disken Skifter i Lofoten og ser Buksnes der, men ingenting for Margrethe Lorentsdtr. Kanskje er hun bare på en dødsliste. Det står ingen alder for henne i digitalark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Skifter i Lofoten.Skifte etter Margrethe Lorentsdatter, i...Film HF 1990, Protokoll: 16, Løpenr: 59, Side 26. Skiftet åpnet 7/10-1843. Internt skiftenr:9301Ingen oppl. om skiftested eller bosted.Formue: 57-3-11. Gjeld: 4-3-11.Arvinger:Karen Adriane Henrichsdatter Bugge. Mor av avdøde.Jacob Chr. Sivertsen Bugge Brort av avdøde. Myndig. Det står riktignok 1738 i innledningsteksten, men det er nevnt 1817 - 1845 senere, så jeg sender dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Dette er vel Margrethes mor samme år i mai:Karen Adriane Henrichsdatter g m Johannes Pedersen, Nystaden i Buksnes som det er skifte etter 9/5 1843. I dette ekteskapet er det ingen barn. Bare arvinger etter mannen er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

OH MY GOSH !!!!!! Tusen takk Inger!!Bror skal vaere Lorentsen. Er Brort en gaard eller er dette 'bror til'?Hvor fant du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det skal være 'Bror av avdøde. Myndig'Jeg fant det i 'Skiftene for Lofoten'. Ser at noen av Bugge-familie holder til i Dverberg.I et skifte 1810 etter Marthe Marie Bugge, Dverberg i Myre er det flere av arvingene som bor i Bindal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.