Gå til innhold
Arkivverket

[#76211] Link til skanna kirkebøker


Gjest Toralf Stenersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Toralf Stenersen

Når jeg lager en link til skannet kirkebok, og prøver å åpne via denne linken, kommer denne meldingen opp: Could not connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)Det er kun på de skanna kirkebøkene denne feilen oppstår, ved linker til andre sider på digitalarkivet, fungerer det som det skal.Hva skydes dette?Toralf Stenersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitror dette er et MySQL poroblem for Johan Borgos sin hjemmeside gir nesten samme tilbakemelding i Demografisk database for Øksnes kommune.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toralf Stenersen

Det ble litt feil det innlegget mitt den 20.02.2010, da hele systemet lå nede og den feilmeldingen jeg referte til sannsynligvis hadde noe med dette å gjøre. Jeg har fortsatt problem med å åpne link til skanna kirkebøker. Men jeg har funnet ut at hvis jeg åpner en kirkebok, så lar det seg gjøre å lage link til den første siden som kommer opp, men hvis jeg begynner å bla i kirkeboken og lager en link til en side lenger fremme i boken og lager en link til denne siden, da kommer denne meldingen opp når jeg prøver å åpne linken: Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1 Oftest betyr denne feilen at det er en feil i indekseringsdatabsen. Vennligst rapporter feilen. Usually this error occurs when it is an error in the index database. Please report the error.Er dette en feil, eller skal det være slik, dvs. at linken må legges til den første siden som kommer opp når en åpner en skannet kirkebok.Toralf Stenersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg er litt usikker på hvilket problem du ønsker løst, men hvis du leser informasjon på venstre side på websiden til de digitaliserte kirkebøkene, finner du kanskje svaret !For å lage link til den siden du ønsker skal vises er det i grunnen bare å highlighte url'n til permanent sidelenke, kopiere denne og lime den inn der det måtte passe.Legger ved et eksempel, men er som sagt usikker på om dette er svaret på det du spurte om :)Kjell H.

bilete8639.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toralf Stenersen

Takk for denne informasjonen Kjell Halvorsen!Nå virker det som det skal. Problemet var at jeg ikke hadde 'bildeinformasjon' på og dermed vistes ikke 'permanent sidelenke' og 'permanent bildelenke'. Å legge linken til adresselinjen som vises på nettleseren ble helt feil.mvh. Toralf Stenersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.