Gå til innhold
Arkivverket

[#76222] Emigranter som ikke kom frem


Gjest Harald Folvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Folvik

Jeg har et problem med en emigrant som ble registrert ved avreise i Kristiania, men som ikke er registrert ved antatt ankomst ved Ellis Island, Båten gikk fra Kristiania via Kristiansand, Stavanger og Bergen. Vedkommende kan jo ha forlatt båten ved et av anløpene ('kalde føtter'!!, eller ha omkommet underveis. Finnes det noen registrering av disse??mvh Harald Folvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hvis du har et navn og tidspunkt for reisa kan det jo hende at noen flere kan hjelpe deg å leite. noen reiste jo f. eks via Canada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Navnet er Thorvald Syversen, Reiste med Bergensfjord fra Kristiania 12.juni 1914. Han er ikke, så vidt jeg kan se, kommet frem til Ellis Island.mvh Harald F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Name: Thorvald Syversen Arrival Date: 23 Jun 1914 Estimated birth year: abt 1885 Age: 29 Gender: Male Port of Departure: Bergen Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Bergensfjord Search Ship Database: View the Bergensfjord in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York NATIVITY: Norway Line: 3 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_2338 Birth Location: Norway Birth Location Other: kendal Page Number: 57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Hei, dette var interessante opplysninger!! Jeg kjenner ikke referansene du oppgir, har liten erfaring i å lete etter emigranter. Er dette en kilde som er tilgjengelig på nettet?? mvh Harald F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Så enkelt! Jeg har forsøkt alle mulige typer søk, inkl. Soundex, men denne navnevarianten har ikke kommet opp!Takk til dere alle!mvh Harald F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.