Gå til innhold
Arkivverket

[#76232] Johan Andersen, f. Eidsberg


Gjest Odd Kjetil Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

Under navnet ved dåpen til Johan står et notat, men jeg er ikke istand til å lese dette. Er det noen som kan klare det. Permanent sidelenke: LenkeTrolig er han død, men når og hvor?Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Så vidt jeg kan se: 'att. udfl. sub No 32/52'.Med andre ord henvisning til en utflyttingsattest, og selve utreisen er vel da oppført i listen over utflyttede for 1852, nr 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Ta dette med en klype salt, men jeg synes det ser ut som det står: F.u udfl juli No 32/52 Kan prøve å se om det finnes utflytterlister for akt tidsrom og om han er ført der.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Dette stemte nok, jeg fant han som komfirmert i Trøgstad i 1856, da med en ny henvisning til utflyttet, men jeg finner han ikke der heller. Permanent sidelenke LenkeHar sett igjenom hele 1880-89 men finner han ikke. Hadde vært moro og finne denne broren til min oldemor, da jeg tror han er den eneste andre i søskenflokken som har barn.Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Vanskelig å finne den vielsen til den Johan Andersen i og Karoline Amalie i forgående lenke. Her er nok samme Johan i 1885, trolig ugift. LenkeDe er ikke viet i Trøgstad hva jeg kan se,har også lett litt i Sagene og Trefoldighet uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Dette er helt supert. Leting i Oslo tar masse tid, har selv gått gjennom hele Sagene, fra 1888 til 1900, men fant de ikke så klart. Fant derimot en del andre fra Jevnaker som jeg manglet, så helt bortkastet tid var det ikke. En STOR takk til dere begge to for utmerket jobb.Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Til innlegg 3 og 4Hvorfor er det kun de to barna som står i flyttemeldingen, hele familien hadde jo flytt tilbake til Trøgstad på dette tidspunktet. Er det pga. at de andre barnene er født i Trøgstad at det ikke er noen flyttemelding på de. Hvisom så, hva med broren Peder, født i Herland i 1836, komf. i Trøgstad i 1851. Eller er det så enkelt at de var uteglemt når familien flytte tilbake til Trøgstad.Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Dette er helt sikkert rette personen, født 16/11-1836, flytt til Anonrud, hvor resten av slekten er fram til 1867, hvoretter faren drar til Amerika.Finner faren og hans 2dre kone i Eureka Twp, Polk Co, WI i 1870, sammens med 2 av deres felles barn, samt 2 av hennes barn fra et tidligere ekteskap. Alle barnene til Anders Olsen og Birthe Pedersdatter ble igjen i Norge når han reiste i 1867. Min oldemor reiste senere(1887) til Minneapolis, sammens med sin elste datter, mens de 3 yngste ble igjen i Norge.Har ikke funnet noen av de andre søskene som utvandret. Elste broren, Olai, dør på Ruud østre i Trøgstad i 1905 Søster Anne Amalie, dør på Anonrud i 1865 2 søstre, Elen Karoline og Karen Nocoline er ikke funnet , men det er en Karoline Andersdatter på Dillevig i 1865, som tjenestejente. Antar at dette er rette Karoline.(Kan stemme med alder)Odd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Odd Kjetil,Se på flyttemeldingen i innlegg 4, merknaden til venstre. Står det 'sødseren flytter tilbage'? Sitter også og myser på siste setning i 'hovedkollonne' foran utflyttet er det klusset til, kan det stå noe om 'hele fam' der?Eller trenger jeg nye briller?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Ektefødt pige Anne Amalie Andersdatter og ektefødt dreng Johan Andersen, begge af Østre Elletun. Begge er barn af Anders Olsen og ere født hhv. pike 13/4 og døpt 4/7-39 og dreng 2/1 og døpt 23/1-42 ????? ??? utflyttet 1/6-52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Finner Peder Andersen, flytt til Christiania 7/1-1857 fra Trøgstad. (utflyttede nr.1, 1857) Men finner jeg han der i 1865?, NeiOdd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.