Gå til innhold
Arkivverket

[#76256] Kan vi bistå med å løse en mulig savnet kunstskatt?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elise Ferner

I telefonkatalogen finnes en Ruby G. White boende i Point Roberts, Washington - damen er 83 år. Hun kan være arvingen som er nevnt (53).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Heljar Westlie

24. feb. sendte jeg mail til Oslo Byarkiv og ba om oppslag i Adressebøker. Har nå fått følgende svar:'Vi har gjort oppslag i adressebøkene for årene 1938, 1939, 1940 og 1942 på navnene Graf/Graff, Howard og Wesche. Det er ikke registrert noen personer ved navn Walter Graf-Howard eller Emmy Dagmar Graf-Howard/Wesche.'Min følelse er at Emmy aldri arbeidet på Slottet, før krigen, og at maleriene i hennes hender har en svart historie.Vi på forumet har bidratt med mye opplysninger. Hva som NRK og andre instanser jobber med nå vet jeg ikke. Synes vi har 'snudd mange steiner' og at vi har gjort et stort bidrag for å belyse/utelukke mye. Jeg aksepterer at i tilfelle NRK fortsatt jobber med denne saken, at de kan ha fått info de ikke kan dele her på forumet. Mitt håp er at vårt bidrag fører til at maleriene kommer tilbake til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hvor i Norge er det siste kjente stedet maleriene har vært før de eventuelt kom til slottet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.