Gå til innhold
Arkivverket

[#76261] V: Familien Brodin i Larvik ved FT1900


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Er det nokon som kjenner til denne familien (Lenke) og kan seie meg kven Helga Amalie er? Eg har ikkje funne ut kvar dei vart gifte, men det er vel ikkje så lett om dei høyrer til 'Den frie Mission'/'Intet Samfund'?MVH Gisle Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Det er ei Helga Amalie som døpes i Moss 9. sept. 1866 (f.22.jun.s.å.) Lenke med Johan Henrik Johannesen og Berte Marie Olsdatter som foreldre. Ei søster av denne Helga, Anette Olufine) blir døpt 29.mars 1869.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Helga Amalie sine foreldres ekteskapsinngåelse i Moss 18.mars 1866: (Nr. 9 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7516&idx_id=7516&uid=ny&idx_side=-256>Lenke )Faren (Johan Henrik Johannesen), er fra Råde, men har svenskfødt far (Johannes Lorentzen). Denne Johannes Lorentzen (som er Helga Amalies far-far) er meget sannsynlig denne 7-åringen (nr.74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei og mange takk for flotte opplysningar.Då var det den rette Helga A. - den eg var på jakt etter.Ser at alle borna, bortsett fra Ernst f. 1892, vart døypt i 1905, inkl 3 born fødde etter 1901.Skulle då gjerne visst når og kvar Helga og mannen døde!MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest May Karin Henriksen

Østlandsposten, lokalavis i Larvik, har en serie med fotominner hver dag. Idag står det et bilde av en T Ford. Det er datert ca. 1928. Der er flere personer m. etternavn Brodin, Ågot Brodin på panseret,sjåfør er Fanny, passasjerer Helga og Gotfred Brodin. Jeg finner ikke bildet på nettavisa, men kan opplyse at det står på s. 28.Det er innsendt av Arnt Rolf Pedersen Mvh. May Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.