Gå til innhold
Arkivverket

[#76270] Andreas Andreassen Ukkelberg - Fræna - USA


Gjest Bjørn Walle
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Walle

Andreas A. Ukkelberg, født 24 mars 1885, var registrert som emigrant til USA fra Ålesund 18. mai 1905.Dette er de eneste opplysningene jeg har om Andreas. Ingen av hans søsken,som tidligere hadde emigrert til USA,hadde opplysninger om han kom frem til USA eller hørt noe fra/om han siden. Takk for alle opplysninger som kan føre meg videre i saken. Lenke Hilsen Bjørn Walle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Flere av de andre som emigrer på samme tid, ankommer med Ivernia til Boston den 1. jun 1905. Men finner ikke Andreas der.Det ankommer en Andrew Ukkerberg til Montreal, men da jeg ikke har tilgang til canadiske kilder på ancestry, vet jeg ikke når og om det kan passe med din Andreas.Canadian Passenger Lists, 1865-1935Name: Andrew Ukkerberg Birth: year Departure: location Arrival: date - Montreal, Quebec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Det kan tas med her at han bl. a hadde søsken som bodde i Brainerd, Crow Wing County, Minnesota, USA. Anne Holen Helseth har skrevet boka Gard og slekt i Fræna bind I (2001). Andreas er nevnt på side 692. Der kan man lese mere om denne slekta fra gnr. 61, bnr. 11 - Kolberg eller Ukkelberg i Fræna kommune, Møre og Romsdal fylke. Han kan være død på reisen over, eller så kan han være kjent som Andrew Cholberg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Walle

Takk for hurtig svar på min forespørsel. Jeg blir borte noen dager, men vil gå videre med innspillene når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.