Gå til innhold
Arkivverket

[#76276] Begravelser 1940-1960


Gjest David Widerberg Howden
 Del

Recommended Posts

Gjest David Widerberg Howden

Hei lurte på hvordan man finner ut hvor folk er gravlagt? Er spesielt perioden 1940-1960 jeg lurer på. Alle disse(nevnt nedenfor) skal være gravlagt på samme familiegravsted i Hakadal, men alle både bodde og døde i Oslo. Ingen av gravene deres er avmerket med navn, så derfor er det vanskelig å være helt sikker. Kan noen hjelpe?Gravlagt 1925: Nicolaus Magnus Widerberg (f.1838 d. 6/5 1925).Gift med:Gravlagt 1941: Helga Nathalie Sewell (f.1844 d. 18/9 1941).Deres sønn:Gravlagt 1957: Clare Sewell Widerberg (f.1868 d. 23/7 1957).Gift med:Gravlagt 1929: Johanne Berg (f.1871 d. 14/1 1929).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kan det finnes en gravmappe på dette gravsted..der vil det fremkomme hvem som er gravlagt i samme grav.(Det er slik i Oslo vet jeg) Kirkevergen i Nittedal/Hakadal kan nok svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Ja, kanskje kirkevergen har det.Er jo en privat gravlund, så jeg tenkte ikke på det. Men har også problemer med å finne begravelsene i kirkebøkene. Vet noen hva som er vanlig her, er det vanlig at begravelsen blir registrert i kirka der man bor , eller der man blir gravlagt. De bodde jo i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dødsfallet til oberst Widerberg er innført her Kildeinformasjon: Oslo fylke, Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 16 (1922-1930), Døde og begravede 1925, side 225. Permanent sidelenke: LenkeDet er også innført i KB Nittedal/Hakadal med anm om nedsettelse av urneHan bodde på Nordstrand og er innført i Dødsfallprotokoll for Aker/Nordstrand Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete, Nordstrand tinglag, Dødsfallsprotokoll 1 (Hbc 0001), 1922-1929, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Innf.i Hakadal Kildeinformasjon: Akershus fylke, Hakadal i Nittedal, Klokkerbok nr. Gb 0004 (1925-1945), Døde og begravede 1925, side 136. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Tusen takk! Da er iallfall en av begravelsene bekreftet. Jobber nemlig med å få avmerket navnene på dette gravstedet.Men da mangler jeg bare de tre andre.... Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.