Gå til innhold
Arkivverket

[#76291] Karl Emil Edvardsen


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Karl Emil Edvardsen var gårdsgutt-løsarbeider i 1922.Dette kan være i Akerhus, Østfold eller Oslo. Karl fikk et barn med Else Asora Bjerke i 17.07.1923, med navn Reidun.Barnet ble senere adoptert til Sarpsborg i 1924. Er det noen som har info. om hvor det ble av Karl Emil? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Det er et problem at fødselsår til Karl Emil ikke kjennes. Barnet er født i Oslo,antagelig kvinneklinikken. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øydis fjelle

Det vet jeg ikke men jeg har brev fra Forstander Opsand Kristiania fattigvesen. Det er di som har sent brev ang . adoptivsaken i 1923.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Var Karl Emil Edvardsen i Oslo da han besvangret Else Asora Bjerke er det et håp pm å finne ham i Adressebok for Oslo. Den er på mikrofilm eller fish i Oslo Byarkiv eller i Riksarkivet. Finnes han der er det muligheter i Hustellelistene for 1922/23 dersom det finnes lister for disse to åra. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er mogeleg at f.året til far er teke med i krk.boka sjølv om det ikkje er med i papira.Eg trur at det hadde vore lurt å sendt eit spørsmål til Statsarkivet (?) i Oslo, veit ikkje om det er der bøkene kan vera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Hvis ikke kirkebøkene er til hjelp så finnes sikkert Karl Emil i FT 1910, men den er jo dessverre en stund til den blir lagt ut på DA. Muligens også den kommunale folketellinga for 1923, som i skrivende stund er i ferd med å legges ut søkbar på Digitalpensjonatet (det meste mangler fremdeles, men det er verdt å vente på). Her er iallefall 2 stk Karl Emil Edvardsen som jeg fant i FT 1900.I Gran på Hadeland: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00534&gardpostnr=374&personpostnr=2383&merk=2383#ovre>LenkeI Horten i Vestfold:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øydis fjelle

Tusen takk for alle svar .Dette blir spennende .. Jeg er så spent at jeg holder på å dø... har srevet til Riksarkivet i håp om å få ett positift svar ... MVH ØYDIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.