Gå til innhold
Arkivverket

[#76311] Catharina, enke etter sal.Honning - men hvem?


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

I 1801-tell. bor Catharina sammen med sine foreldre Hans Halvorsen og kone Karen - pluss sine barn i Tollbodgaden i Kr.a.a. Hun står oppført som enke etter sal.Honning. Er det noen som vet hvem Honning ell. Haaning hun var gift med? På forhånd takk og med vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Ved denne dåpen står han oppført som Christen Knudsen Honning.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 5 (1787-1806), Fødte og døpte 1794, side 338-339. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7234&idx_id=7234&uid=ny&idx_side=-174>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Flott, tusen takk! Da er hans far tydligvis en Knud. Kan noen se om det som står etter fadderen Lauritz Larsen kan være tittelen hans - og i så fall hva det står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Jeg kom akkurat fram til det samme - det bor en raadmand Lauritz Larsen i Skippergade i 1801. Jeg får tygge litt videre her skjønner jeg. Tusen takk så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Da det kanskje ikke er så enkelt å 'gå neste skritt', kan jeg føye til at Christen Knudsen Haaning er født på Grønland i Aker, døpt 02.10.1754 i Aker kirke, sønn av bødker Knud Larsen Haaning og Karen Christensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha, det sparte meg for mange runder. Jeg kan tyde navnet til barnet, men fadderne er veldig vanskelig å finne ut av. Ikke at det var så vanlig å ha familie medlemmer som faddere, men man kan jo alltid håpe. Jeg har 'slitt' med denne familien ganske lenge. Jeg ser at Rådmannen Lauritz Larsen og Christen er av samme årskull,1754.Selv har jeg Christen Larsen 1702-1777 g.m.Kristine Hansdatter 1709-1784 Begge begravet under navnet Haaning på Oslo Hospital.Deres sønn Lauritz Haaning 1736-1814 (Oslo Hospital) g.m.Elen Cecilia Debes i 1765.Debes og Gløersen-slektene har jeg fulgt noen generasjoner, men Haaning-slekten leter jeg fortsatt i.Så alt mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Siden jeg er ei kløne med lenker, håper jeg at noen forbarmer seg (Vi er heldigvis i fåtall vi som ikke får det til) Dåpen står på side 47, høyre side, Aker krk. 2.10.1754. Jeg har prøvd å tyde: ?Boeman, Christen Larsen,Anna Stoltenberg,Gustava? Clausdatter, Kirstine Larsdatter. Er det noe hold i dette? Mvh Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Javisst er det hold i det, Tomas er navnet du mangler og Giertrud i stedet for Gustava som du satte spørsmålstegn ved. PS. Jeg kan heller ikke lage lenker, har heldigvis ikke harr bruk for det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Dette var veldig hyggelig tilbakemelding, tusen takk! Jeg skjønner at jeg må 'tygge litt' igjen skal jeg klare å få viklet mine Haaninger (7)sammen med Christen Knudsen Haaning og familie. Det er dessverre ingen ting som sier at det er noe slektskap mellom de forskjellige familiene. I 1801-tell. er det oppført 8 personer med etternavnet Honning. Nr.1 og nr.8 er far og datter, men de har ikke åpenbart noe med resten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.