Gå til innhold
Arkivverket

[#76320] Karl Andreas Larsens forfedre?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger hjelp til og finne baker/konditor Karl Andreas Larsens foreldre,forfedre. Det sies at Karl Andreas ble født i Stavanger 10 Nov.1908,og at han ligger begravd på Bjerkreim Kirkegård.Han giftet seg i Stavanger et sted mellom 1939 og 1942 med Berte Malene Gjedrem,født ca 1911 i Suldal? Karl A og Berte M flytta fra Stavanger til Vikeså et sted mellom 1949 og 1952,og startet et bakeri der.Vet ganske sikkert at Karl A hadde 2 brødre,Georg og Lars.Karl A hadde også en søster som giftet seg med en som het Lundqvist.De flyttet til Amerika.Det er ant flere søsken.Har de fleste opplysninger om Berte M,men mangler alt om Karl Andreas. Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd mange takk! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes digitale kirkebøker for Stavanger over døpte 1909/1910. Det er en del kirker å velge mellom, og ganske tidkrevende å lete i bøkene. Fant han ikke registrert på Dis gravminner i farten heller. Men jeg kan se om Bjerkreim kirkegård er registrert .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Gunn!! Har nå fått høre at det er Stavanger Domkirke.Har leta,og tror jeg har funnet de. Johne og Karen Larsen.Hun er født Aagesen.Karl Andreas og 2 brødre,Georg Olaf og Lars ble døpt 29 Mai 1919 i Stav.Domkirke.Har leta etter vielsen til Johne og Karen i Stavanger,men har ikke funnet den. Johne er født 1879,og Karen 1869. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Johne Larsen jeg finner i passe alder i 1900-tellingen er denne mannen som i så fall er gift men en annen på daværende tidspunkt?Kan jo likevel tenkes å være rett mann.LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.