Gå til innhold
Arkivverket

[#76339] Tyding av kirkebok Oslo Domkirke 1796


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Kan noen hjelpe meg med å tyde kirkeboken for overnevnte - side 381 17.5.1796. Navnet er Iver Halvorsen og det ser ut til at skriften går over 2 spalter. På forhånd takk og mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha - jeg legger meg flat, som de sier. Riktig person,men for meg ser det ut som om skriveriene fortsetter i neste spalte. (OBS ikke neste side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Svært kjapt med mulighet for en feil eller to (i parantes noe jeg har tilføyet i farten) Christen Knudsen Haaning Bødkermester og Hustrue Catharina Halvorsen, deres den 10 Ej. af Tredie Presten HE Bødtker hiemmedøbte Søn Iver Halvorsen (fød den 3die huj.) Fadd: Berndt Anker Kammerherre, HE Job Dissingthon Bødtker Tredie Prest (ved Vor Frelsers Kirke), Frue Conferenceraadinde Lachmann, Niels Ancher Kiøbmand og Frøken Wackenitz (Anna Beatha Wackenitz, datter av den senere general August Friederich von Wackenitz. Af HE Lumholtz (han døpte barnet)Efter Bødkermester Christen Haanings skriftlige Pre Memoria, vedlagt denne Ministerialbog, til HE Stiftsprovst Lumholtz af 12 Maji 1796, erklærer han ikke at være fader tiul dette Barn, hvorom han ved Christianiæ Bytings Ret skal have nedlagt sin Paastand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.