Gå til innhold
Arkivverket

[#76370] Elisabeth Sofie Jakobsen 16/11-1894 - Mandal?


Gjest Merete Lohaugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Merete Lohaugen

Har problemer med å finne hennes mor og far. Hun utvandret til Boston, USA i 1917. Ifølge passasjerlistene Ellis Island 1917, så står hun oppført med fødested Grimstad, bosted Mandal. Morens navn Ingeborg Jakobsen, Støen, Mandal. Jeg kan ikke finne noen av personene i folketellinger eller kirkebøker. Fødselsdatoen har jeg fått av hennes etterkommere i USA, men de skulle så gjerne visst mere om hennes foreldre. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Lohaugen

Det hørtes hvertfall veldig logisk ut. Kan ikke være så mange som er født 16.11. og har det navnet, og morens navn stemmer. Slektningene i USA må ha bommet med et år på fødselsåret. Skal se nærmere på Ingeborg Jakobsen, nå har jeg jo hennes fødselsår også. Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Bra gjort å finne Elisabeth Sofie! Ho var godt gjømt!Ingeborg Jakobsdatter var født 30. aug 1852 i Kristiansand (nr 236) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=900&idx_id=900&uid=ny&idx_side=-11>Lenke Foreldrene gifta seg i Kristiansand 14. april 1850 (nr 21) LenkeFaren Jacob Aanensen var født 1828 på Håland i Konsmo Lenke , mens mora Ingeborg Torgjesdatter var født 28. mars 1827 på Sånum i Mandal (Halse) (nr 26) Lenke Hennes foreldre Torgje Salvesen (8) og Severine Tostensdatter (1) er begge på Sånum i FT-1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Lohaugen

Ja, bra gjort å finne ut av dette. Jeg hadde ikke tenkt på det at det kunne være feil årstall på Elisabeth, så lenge opplysningene kom direkte fra hennes barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.