Gå til innhold
Arkivverket

[#76376] Profession til Ole Larson Bidne


Gjest Jostein Bø
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Bø

Frå Vancouver har eg fått spørsmål om kva Professiom denne karen har. Sjøl greier eg ikkje tyda det. Eit eller anna slag bruk?Har ikkje freista leggja ut bilete før so eg veit ikkje om eg får da til så om da ikkje kjem treng eg instruksjonar!!

bilete8679.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Tar jeg ikke helt feil, er det denne familien fra Bidne i Voss som har gitt navn til byen Larson og flyplassen Larson i Wisconsin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Takk skal du ha Tore! Ja sjølsagt er det Jordbrug. Det ser eg no når du seier det. Om denne karen har noko med byen Larson og flyplassen å gjera veit eg ikkje, men det kan eg høyra med folka der borte seinare når det vert dag der. Men eg trur han endra namnet til Ole Larson Uhre og budde i Sanborn Sør Dakota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg befinner meg akkurat naa i Vancouver, Canada, i forbindelse med et visst idrettsstevne, men vi drar hjem saasnart man har lekt seg ferdig her borte, saa da skal jeg ogsaa sjekke naermere i mine notater - jeg vet jeg har endel om utvandrede vossinger fra Bidne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Dåpen til Ole er her, nr 158: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11773&idx_id=11773&uid=ny&idx_side=-110>LenkeFaren Lars Sveinson kommer fra Bidneshovden, f. 1818.I kirkeboka står det veldig tydelig Brita Havsdr, ikke Hansdr. I Ættebok for Vossestrand står fødselen til Lars under Herheim 54 hvor det også står at Brita fikk en datter Anna i 1840 med Ingebrigt Guleikson Draugsvoll, se nr 205: Lenke. Her kan navnet leses både som Havsdr og Hansdr.På Voss finnes det kun en Hav i 1801: LenkeLars hadde også en datter Ingebjørg 1856 med Brita Eiriksd Stalheim, nr 60:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Ja du har heilt rett Norodd. Eg trudde det var Hans, men når eg no ser etter i kyrkjeboka ser eg og at det er Hav og det er og bekrefta frå etterkomarane i USA. Det var kjent at Brita fekk Anna med Ingebrigt. Brita brukte då namnet Finne. Anna vart seinare gift med Lars Andersson Kyte og fekk 5 born. Elles vart han Ole gift med Sigrid Knutsdotter Ryg 11.11.84 og dei fekk dottera Brita 18.4.86. Ho døydde ikkje lenge etter i Chicago. Ingebjørg var ukjend for meg.Elles var den fyrste Bidnekaren som emigrerte til Amerika Svend Olson Bidne f. 14.12.81. Han kom til Jefferson Prarie i 1850 der han vart gift med ho Gjertrud Olsdotter Opheim som og kom frå Vossestrand. I 1853 flytte dei til Big Canoe i Iowa der dei budde resten av livet. Dei fekk 5 born.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Her er familien i Amerika. Her har dei og endra namnet til Uhre. Kvifor dei gjorde det er ukjent, men da e jo eit strendanamn det og.

bilete8690.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Du har heilt rett Norodd. Og han e døypt 25.12.1821. Han kunne jo ikkje vore på plass i Amerika i 1850 om han va fødd i 1881!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Brita Havsd Vinje er konfirmert 1834, 14 år gammel. Hun er datter av Hav Johannesson og Ågot Olsd Vinje. Se nr 48: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Står da Havn Johannesson der? Lurer elles på kva den vesle korsen bak namnet betyr. Har sett dette i enkelte høve.Elles, etter at du Norodd nemde ho Ingebjørg, fann eg at han Lars og ho Brita gifte seg 25.6.56 og seinare fekk iallefall to søner, Svend og Erik, men då med etternamnet Sivle. Eg trur iallefall det lyt vera dei då eg ikkje har funne andre som samsvarer med namna i aktuelt tidsrom.Og eg trur beint han Ole fekk eit uekta born, Ole den 28.11.1874 med Brith Anfindsdotter Hemre og då med etternamnet Uhre. Her har eg heller ikkje funne andre som høver. Har du noko på dette Norodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Som et apropos til opplysningen om den første utvandreren fra Bidne så kan jeg nevne at det i en periode på 1840-tallet bodde en familie fra Bidne i bygda Åna-Sira på fylkesgrensa mellom Rogaland og Vest-Agder. Det var Lars Svendsen fra Bidne (f. ca. 1801) og kona Katla Bårdsdatter (f. ca. 1801). Våren 1837 reiste familien med en Hardangerjakt fra Voss til Gøteborg i Sverige. Meningen var å reise derfra med båt til USA. De fikk imidlertid ikke skipsplass videre fra Gøteborg så familien returnerte til Norge - nærmere bestemt til Egersund. Våren 1838 flyttet de til Løgevik i Sokndal sogn i Rogaland og noe senere kom de til gården Mål i Åna-Sira i Sokndal sogn. Familien ble bare boende noen år på Mål men ble allikevel husket lenge på grunn av den særpregede dialekten. Omkring 1847 flyttet familien til Urdal i Sokndal sogn. I 1850 er det oppført i kirkeboken at ekteparet sammen med sønnen Peder flytter til “Klosterøen”. Opplysningene om den planlagte amerikaferden finnes i innflyttingsregisteret i kirkeboken for Sokndal i 1838: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Det var interresante opplysningar Jan. Lure på om da kan ha vore onkelen hans Svend, sidan far til Svend heitte Ole Svendson, fødd på Bidne i ferbuar 1796. Jau eg vil tru strendingane skilde seg ut med dialekten sin nere i Åna-Sira. Dei snakka jo rimeleg tjukk dialekt og gjer det tildels endå og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Jau da ser ut te å stemma at Ole og Lars e brødre. Eg kikka kjapt i kyrkjeboka og iallefall har Svend Svendson og Anna Pedersdotter Bidne fått Ole i 1796 og Lars i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

(14): Det står Have. Tidligere har jeg kun sett navneforma Hav, aldri Have, men her står det med e til slutt.(15/16): Det var mange Svein på Bidne. Alle stammer fra Svein Andersson 1735 - 1768 som kom fra Lid.Lars Sveinson f. 1801 er sønn av Svein Sveinson f. 1768, og ganske riktig bror til Ola Sveinson f. 1796 som var far til Svein f. 1821.Lars Sveinson Bidneshovden f. 1818 (far til Ole Uhre) er sønnesønn til Anna Sveinsd. f. 1758.Og selv stammer jeg fra Ingebjørg Sveinsd. f 1760.Opplysningene om slektskap er hentet fra Ættebok for Vossestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

I følge Ættebok for Vossestrand s. 47, levde Brita Havsd Finne 1819 - 1851.Det er all grunn til å sjekke Britas dødsfall og ekteskapet med Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Norodd - eit lite sidesprang frå Bidnefolka. Eg har ikkje ætteboka, men på leit etter Bidnefolka kom eg over ei rasulukke på Naasen 24. februar 1868 då eit snøras råka garden og heile familien på 6 mista livet. Står denne ulukka omhandla i boka eller veit du noko om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Ættebok for Vossestrand, s. 504, Nåsen 84:Øyel Jonson Nåsen 46 f 1823 - 1868 g m Brita Hansd. frå Vik 1829 - 1868. Øyel og kona med fire born var drepen i ei snjoskrea. Haugen.Barna som døde var a) Guro 1856 - 68 d) Ola 1859 - 68 f) Anders 1864 - 68 og g) Randvei 1867 - 68.Tre barn overlevde: b) Anna 1857, Amerika 1880 c) Jon 1858, Amerika 1879, kom attende g. m. Brita O. Nåsen, Gjerstad på Dyrvedalen e) Hansina 1861, Amerika 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Jeg var litt rask i (19). Det er selvfølgelig Brita Eiriksd. Stalheim som Lars giftet seg med i 1856. Da stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Ja her var så mange Brita og Sveina at det er lett å gå i surr. Eg har iallefall fødselsdatoen te ho Brita Have til å vera 19.11.19, men eg har ikkje dødsdatoen så det kan kanskje stemma at ho døydde allereie i 1851. Elles er det jo ofte feil i desse kyrkjebøkene syner det seg.Då stod det ikkje so mykje meir i ætteboka enn det eg fann i kyrkjeboka. Var jo litt av ei tragedie det der. Ser elles at det i den tida var fleire som vart tekne av snøskred i Vossestrandområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Jeg er kjent med at Brita Arnfinnsd. Store Hemre fikk sønnen Ola 1874 men har ikke visst annet enn at faren var skrevet som Ola Larsson Ure som jeg ikke har identifisert tidligere.Jeg tror du har rett, men spør likevel: Hvor sikkert vet du at Ole Uhre og Ola Larsson, sønn av Lars Sveinson Bidneshovden og Brita Havsd er samme person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Norodd - At han endra namnet til Uhre har eg frå etterkomarane i Amerika. Ved gjennomgang av kyrkjebøkene har eg sjølv heller ikkje funne andre som kan forvekslast 5 år før og 5 år etter aktuell tidsepoke for fødsel, men har ikkje dobbeltsjekka. Einaste eg fann som avvik var han som du og nemner, Ola Larsson Uhre som med Brita Anfinnsdotter får Ola i 1874. Men eg har ikkje greid å finna nokon som er fødd Ola Larsson Uhre heller, så eg vil tru me her snakkar om same karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.