Gå til innhold
Arkivverket

[#76384] Hjelp med Hans Larsen Skudes dåpsdato


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :o)Håper noen kan være så snill å hjelpe meg med min tipp-tipp oldefar Hans Larsen Skudes dåpsdato.Han skal være døpt 20.januar 1789 i Søndre Land, men jeg klarer ikke å finne dåpen i kirkeboka.Jeg har riktignok mistet veldig mye av synet mitt, men er jeg blitt så blind?Hans foreldre var Lars Hansen Skude og Marit Pedersdatter Askvig.Jeg holder på å legge inn all data vedrørende slekta på nytt etter en 'krasj' og vil så gjerne ha kilden til dåpen.Jeg har lett og lett, men n6å trenger jeg hjelp. Veldig glad om noen kan hjelpe meg.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen hjertelig takk for hjelpen Carsten :o)Det ser jo ut til å stå Larsdatter på moren, men hun het jo Marit Pedersdatter Askvig. Det er kanskje skrevet feil i kirkeboka?Marit og Lars ble gift 28.oktober 1776 (Land, Ministerialbok nr. 5 (1765-1784), Trolovede 1777, side 266-267. )Tusen takk for din hjelp Carsten. Dette hadde jeg ikke klart å se selv.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.