Gå til innhold
Arkivverket

[#76394] ? Vincentsdatter, født før 1665. gift med Svend Larsen Rindal, Oppland


Gjest Hilde Nysæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Nysæter

Søker opplysninger om ? Vincentdatter født før 1665. Hun giftet seg med Svend Larsen Rindal før 1683, Fåberg i Oppland. Det kan se ut som om de i allefall fikk en sønn, Lars Svendsen Rindal (født ca 1683 Fåberg). Han døde 7/2 1753på Rindal, Fåberg. Når jeg søker på denne Vincentdatter i Digitalarkivet, finner jeg ingen passende kandidater. Noen som kan hjelpe med mere info, evnt vet hvor jeg kan søke. Finnes det folketellinger fra denne tiden? På forhånd takk. Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Nysæter

Tusen takk for info. Kan ikke skjønne annet enn at dette må være riktig mann, siden det ikke er andre med det navnet reg. på Fåberg eller omegn. Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Källor nämns tyvärr inte här men kanske du kan kontakta Thomas Rindal ( [url="http://www.thomas.rindal.name/phpGedView/individual.php?pid=I45&ged=rindal.GED&tab=0>Lenke ) Fåberg og Lillehammer Historielag har lagt ut en del manuskript efter Aksel Hattestad där även gårdarna Rindal (105); Rindal nedre (11); Rindal övre (12) är nämnda. Historielaget påpekar att det är sekundärkällor och att en del faktafel kan förekomma ( Lenke )I Tingböcker för Fåberg kan det också finnas information om Rindal och släkten därifrån (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Nysæter

Tusen takk for info. Denne Vincent vil være 14 slekstsledd bakover. Tenk at det faktisk er mulig å finne ut noe som helst så langt tilbake. Takk igjen for hjelp til å finne ut av Vincentsdatter, selv og jeg bare har 'etternavnet' på denne 'formoderen'. Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Lenke til en side som hevder at hun het Kari Vincentsdatter, f. 1644. Hva som er kildebelegget for disse opplysningene vet jeg ikke, men du kan jo kontakte eieren av siden. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.