Gå til innhold
Arkivverket

[#76398] Aner til Godtfred Kjær.


Gjest Taran Solberg Rezk
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Her er ekteskapet mellom enkemann Gottfred Messel Kjær og Anne Birgitte Ege - 24. november 1876 - Vest-Agder fylke, Nes i Flekkefjord, Ministerialbok nr. A 7 (1875-1885), Ekteviede 1876, side 162. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6181&idx_id=6181&uid=ny&idx_side=-159>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dåpen til Gottfred Messel i Bergen i 1833, sønn av Andreas Erichsen Wichman Kjær og Grethe Andrea Lausen - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=29&filnamn=dp12011816&gardpostnr=11504&personpostnr=34498&merk=34498#ovre>LenkeAndreas og Grethe Andrea ble gift i Nykirken i Bergen i 1832 - Lenke I 1841 giftet Andreas Eriksen Kjær seg på nytt med Martine Jørgen Lautzen - LenkeDette er vel dåpen til Grethe Andrea i 1802 - LenkeSøsteren Bergitte Cathrine, døpt 1804 - LenkeGrethe hadde også en bror som het Hans Brittanus, døpt 1806 - LenkeInger Dorthea, 1808 - LenkeMartine Jørgine (som giftet seg med sin svoger Andreas Kjær i 1841), døpt 1811 LenkeAbraham Andreas, 1813 - LenkeFamilien Lausen i Bergen i 1815 Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Vil tro at dette er dåpen til Andreas Eriksen Wichman Kjær - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=dp12011668&gardpostnr=51338&personpostnr=151099&merk=151099#ovre>LenkeForeldrene var Godtfried Kjær og Pauline Wichman. Jeg finner dem ikke i folketellingen 1801, men mulig jeg ikke treffer godt nok i søkene. De ble gift i Nykirken i Bergen i 1787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taran Solberg Rezk

Godtfred Messel Kjær f.1833 gift med Anne Birfitte Ege. Første eksteskap. Er det mulig å finne ut hvem han giftet seg med i 2 ekteskap? Godtfred Kjær f. 1877 er nemlig sønn av 2 ekteskap. Dessverre klarer jeg ikke å lese bøkene som er sendt som lenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er de skannede kirkebøkene du tenker på? Selve skriften eller får du ikke opp lenkene?Så vidt jeg kan se, var Anne Birgitte Ege hans kone nr. 2, de ble gift i Egersund 24.november 1876 og da var Godtfried Kjær enkemann.Godtfried Messel Kjær, født 1833, giftet seg første gang med Else Sofie Ludvigsen i Domkirken i Bergen 22. mars 1864. I 1865 var Godtfried og første kona kommet til Flekkefjord. Ved folketellingen 1875 var Godtfried enkemann, så Else Sofie må være død før 1875.Klarer du å lese lenkene fra de transkriberte kirkebøkene i Bergen?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Grethe Flood

Her er en artikkel om Kristian Birkeland i Norsk Biografisk leksikon: LenkeMoren til Kristian Birkeland het Ege til etternavn og jeg vil anta at hun da var en søster av Godtfred Kjærs mor, Anne Birgitte Ege.Skal se litt mer på søstrenes opphav, hvis du vil... Grethe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Moren til Kristian Birkeland, Inger Susanne Ege, var født i 1841. I folketellingen 1875 for Flekkefjord finner jeg Ole Christian Ege med blant annet datteren Anne Birgitte, Godtfred Kjærs kone nr. 2 - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f71004&gardpostnr=92&personpostnr=613&merk=613#ovre>LenkeAnne Birgitte var yngre enn Kristian Birkelands mor, Inger Susanne. I 1865 ser det ut som Anne Birgitte var butikkjomfru i Egersund! LenkeHandelsagent Reinert Birkeland og jomfru Ingeborg Susanne Ege, født 11.4.1841, Flekkefjord, datter av Ole Christian Ege, ble gift 22. desember 1864 i Nes, Vest-Agder. Legger inn lenke til kirkeboka, se innførsel nr. 24 - LenkeI 1875 bodde Reinert Birkeland og kona Ingeborg Susanne i Langes gate i Kristiania med sønnene Tønnes Gunnar og Olaf Christian Bernhard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taran Solberg Rezk

Hei Grethe Hvordan i all verden finner du ut alt dette? Er takknemig for alt du finner ut. Jeg er nemlig i USA og skulle gjerne lært litt mere om hvordan man går frem. Hadde nok vært interessant å vært medlem i DIS, Norge men det går jo ikke sålenge jeg er her. Er i Norge kun om sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taran Solberg Rezk

Lurer på om det er mulig å finne fødselsdatoen til Andreas Ericksen Wickmann Kjær gift med Grethe Andrea Lausen. Ogsaa Godtfried Kjær som var gift med Pauline Wichman i 1787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vielsen 16 sept 1832,mellom Anders Kjær (Brudgom alder:80500) og Grethe Lausen (Brud alder: 130502) : [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=vigd1816&gardpostnr=9784&merk=9784#ovre>LenkeEnkemannen Anders Eriksen Kjær (Brudgom alder: 41 1/3) gifter seg 14 nov 1841 med Martine Jørgine Lautzen (Brud alder: 30:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Det står at Anders Kjær er født 80500(8 mai 1800) og Grethe Lausen er født 130502(13 mai 1802)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taran Solberg Rezk

Hei Er det slik det gjoeres. Viste ikke det. Kanske du ogsaa kan finne ut naar foreldrene til Andreas Wickmann Kjaer var foedt ogsaa. De het Godtfried Kjaer og Pauline wickman. g. 1787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taran Solberg Rezk

Hei. Det var synd, Men takk skal du ha uansett. Men kanskje du kan fortelle meg hva nr. foran navnet betyr. Det staar 15620 i blaa skrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei,har vært opptatt noen dager. Tallet med blå skrift er nok bare et løpenummer som er kommet ved registeringen av opplysningene fra originalkilden og inn i databasen.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.