Gå til innhold
Arkivverket

[#76406] Slektsprogram Brother's Keeper 6.2


Gjest Finn H Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn H Bakken

Trenger litt mer info hvorledes slette lenke til personer, og ikke ødelegge videre bakover i tid.Jeg har kommet i skade for 'finne' feil foreldre til visse personer og ført disse inn i programmet. Selvsagt da også gått videre bakover med samme aner for disse- noe som ikke er korrekt. Har kommet til foreldre med 2 barn - det ene barnet er riktig mens det andre skulle hatt andre foreldre. Ser i programmet at slette lenke til barn - blir det andre barnet da igjen og har sine korrekte ane bakover, som ført?. Vil da det slettede barn som jeg gir nye foreldre og 'nye aner' bakover også da få nye anenummer når skal ved senere anledning kjøre ut rapporter? Håper forståelig hva jeg er ute etter.mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Hei FinnÅpne bilde med foreldrene og arkfanen med barna. Klikk på det barnet som skal fjernes (det får da en trekant på venste side av navnet). Gå til slett (på toppen av bildet) og velg lenke til barn. Du får da opp et spørsmål om du ønsker å slette lenken fra denne familien til (navnet på barnet). Svar Ja. Det barnet du slettet linken til vil beholde det nummeret det har. Dette er ikke et anenummer, kun fortløpende nummerering.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Du sier at du har BK6.2. men ikke hvilekne versjon. Siste versjon av BK er 6.3.40 og det er nok mange oppdateringer mellom din versjon og siste versjon.Hva som er nytt og nedlasting av siste versjon for oppdatering finner du på http://www.bkwin.info/ I tillegg erdet egen brukerliste for BK-pukere på norsk.Enkleste form er å skrive opp BK_nummerne på personene som er involvert og så slette lenkene mellom disse personenne. Så etterpå foretar du ny og korrekt knytting av de forskjellige familierelasjonene.Dette er forøvrig beskrevet i hjelpefilen som er betydelig forbedret siden den versjonen du har. Hvilken versjon du virkelig har ser du ved å gå til 'Hjelp' og der velge 'OM BK'Personene får ikke direkte by BK_nummer, men jeg antar at det heller ikke har særlig betydning, da BJ_nummeret er som et personnummer og ikke noe anenummer eller noe som forteller hvordan denne personen er relatert til andre personer i databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

tusen takk til Jan og Otto -skal forsøke som dere skriver - er klar over at alle personer som jeg skriver inn får et registreringsnummer - men de vil vel i tillegg også få et skjult anenummer når jeg legger til foreldre osv. Det kan vel ha en mening når man skal kjøre ut en rapport - har sett i andre tilfeller i rapporter at deres barn etc. har anenummer det og det osv. Men skal vel ikke henge meg opp i det ??til Otto - min versjon er BK 6.2 april 2008 - reg.nr55941.mvh finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Når du skriver ut rapporter vil du kunne velge hva du vil ha med etter de annerkjente kodifiseringene som finens for alle slektsrapporter. Du kan ta forhånsvining av rapportene og velge hva du vil ha med etter eget ønske. BrukSiden ca versjon 23 mar 2008 ( 6.2.74 ) http://home.online.no/~otjoerge/bk/bkwin6u62.htm har det vært mange oppdateringer og mye er kommet med av nytt.Det er en god ide å oppdatere programmet og også knytte seg til e-postlisten BK-Nordic som er alles hjelp til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.