Gå til innhold
Arkivverket

[#76421] Johan og Emma Lillebergen, Ytre Arna/ Bergen


Gjest Arvid Lillebergen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arvid Lillebergen

Mine besteforeldre Johan (f 11.03.1897) og Emma Lillebergen (f 19.08.1897) giftet seg i Arna kyrkje 14.08.1920. Min far Edvald ble født 19.07.1921, men jeg har ikke greid å finne hans dåp. Jeg vet at Johan jobbet som kasserer i en motorfabrikk i Bergen, så det er mulig familien hadde flyttet til byen og bodde der. Jeg er ute etter familiens bosted i tiden fra de giftet seg i 1920 og fram til de flyttet til Trondheim i 1924, samt informasjon om Edvalds dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Har du sjekka Laksevåg? Der er det ein Karl Lillebergen m/familie. Sonen Henry omkom då flytedokken vart senka i 1944, far Karl då Laksevåg vart bomba knapt ein månad seinare. Han var då klokkar og diakon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Johan kom fra Arna til Bergen 19. mai 1914, og bosatte seg da i Øvregt. 2. Etter kort tid flyttet han fra byen, uten å melde flytting, men kom tilbake fra Haus 12. desember 1919. Da bosatte han seg i Fjøsangerveien 16a. Han bodde der (i følge Bergen folkeregister) til 3. desember 1921, da han på nytt flyttet til Haus.Sønnen Edvald er født i Ytre Arna, og døpt i Ytre Arna 21. august 1921. Som faddere står Ingebrigt Brudvik, Andreas B. Lillebergen, Karl A. Lillebergen, Kari Lillebergen og Malene Brudvik.Ytre Arna var kapellsokn under Indre Arna, og hadde egen klokkerboka fra 1921.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Lillebergen

Jeg har sett etter klokkerboka for Ytre Arna blant scannede kirkebøker. Er det så at denne ikke er scannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Klokkerbok for Ytre Arna kapellsokn begynner i 1921, men går til slutten av 1950-tallet, og er fortsatt ikke mikrofilmet/skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.