Gå til innhold
Arkivverket

[#76431] Tyding av født PedernilleAndersdatter i kirkebok Rødøy 1768


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Dom 3tia P: Epiph: blev guds Tieneste forrettet. Samme Dag døbt Anders Pedersens Barn Pedernille. Test: Iver Andersen, Peder Olsen, Rebecca Maria Kielstrup, Helena Christophersd, Berethe Jensd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

hei BrittSiden de du spør etter er søstre, Pedernille og Kiersten og de to eldste de yngste er Berit f. 1772, og Hans Olai f. 1776 og siste Martha f. 1783. Deres alder er fra skiftesamlingen og kan sikkert avvike fra kirkeboken. Deres far Anders Pedersen skiftes etter 1785 på Nordværnes og moren Anne Malene Christophersdtr er fra Breivik i Meløy.Har en del mer basert på skifter på morens familie, hvis det er av interesseSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk Astrid for flott tyding.Steinar, du løste det jeg egentlig prøvde å verifisere, nemlig navnet på Martha Andersdatters mor. Jeg kom ikke lenger enn til kirkebøkene via de to eldste barna nevnt i databasen 'Døpte i Rødøy'. Der er kun Pedernilles mor nevnt som Anne Christensdatter, men ingen mor for de øvrige barna. For de to eldste sto kun faren nevnt i dåpsinnførselen, så jeg ville fortsatt ha hatt mye arbeid foran meg om ikke du hadde gitt meg ny informasjon. Tusen takk!Martha Andersdatter er min tippoldemor, så jeg er selvsagt svært interessert i få alle de opplysninger du har om hennes mors familie. Du må gjerne sende disse på mail til min mailadresse: brahman(krøllalfa)online.noMvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.