Gå til innhold
Arkivverket

[#76437] Ungkarl sporvognsförare Ole Olsen Stand, f. 1866 Oslo


Gjest Bjarne Falk
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Falk

Var tog min farfar vägen, blev han gift flck han barn och barnbarn. Och i så fall vad heter dom och var bor dom. Tacksam om någon kunnde hjälpa mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Se også 76292 ang. samme tema.Du trenger ikke å lage et helt nytt innlegg hver gang du vil besvare eller legge inn noe nytt i ett tema. Klikk på den gule blyanten ved slutten av siste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Visst han var din farfar, må han jo ha fått barn? Kva heiter din far, når vart han fødd og kvar vart han fødd?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Forresten, kva heitte foreldra til Ole? Du skriv han var fødd i Oslo i 1866. Kvar har du opplysningane frå?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

I folketellingen for Oslo 1900 finnes også en Ole Strand (nr 178544). Han er konduktør ved sporveien, og er født i Kragerø 1863. Bor i Mandalsgt. 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om fødestedet ikke er sikkert, så tror jeg den kandidaten som Kjell har funnet burde undersøkes. Han ser ut til å være gift, men hustru bor ikke sammen med han? LenkeAldersangivelse i folketellinger kan ofte være unøyaktige :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis gravminner finner jeg flere med navn Ole Strand. Her er en mann med det navnet f. 14/10 1866 , d. 11/9 1935, begravet i Orkdal?ID 95400. Du får se på denne lenken som du muligens må dobbeltklikke på? LenkeEllers kan du jo prøve søk på gravminnene for å se om du finner flere mulige kandidater. Er du heldig finner du bilde av en gravstøtte som kan gi svar.Lykke til! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er nok en Ole Olsen Strand som dør her i Trøndelag.LenkeOm det er rett mann, har du også familiemedlemmer på gravstøtten.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Falk

Rättelse)Det skall vara morfar ej farfar.Han hade en dotter med Pauline Larsdotter f. 1880 i Solör. Dottern var min mor Lili Olsdotter f. 1904 döpt i Petrus kyrka, Oslo. Flyttade troligen till Röros vid 2 års ålder. Mormor och morfar var nog inte gifta, bodde nog inte tillsammans. Mormor gifte sig sedan med Karl Fredriksen Moen f. 1868-1951?. Uppgifterna om Ole Strand har jag fått från Mary Barthelemy Röros (maryb@online.no. Tack för tipsen Bjarne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Da er det vel den Ole Strand som Kjell Lauritzen (6) fant i folketellinga,ser av dåpen til Lilli at han skal ha adr.Mandalsgt.6 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.