Gå til innhold
Arkivverket

[#76441] Skifte på Totland, tidlegare Davik, S& Fj?


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

To personar, far og son, døde på Totland i Davik - Ola Hansson Totland, død 1861, og Hans Olsson Totland, død 1876; eg tillet meg å spørje etter namn på arvingane deira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Boet etter Hans Olsen Totland ble sluttet 27. november 1877. Der nevnes enken Inger Rasmusdatter og datteren Marthe Jacobie, 7 år.Dødsmeldingen etter Ole Hansen Totland ser slik ut:

bilete8770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

For dei som eventuelt vil hente stoff for denne tråden seinare - Hans Olsson har i tillegg til Marte ei dotter Karen Marie som er fødd i 1871 og fadder i Gloppen i 1892 Lenke - seinare har eg ikkje funne henne, enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

Begge døtrene til Hans Olsen Totland giftet seg med menn fra Gloppen, Marthe Jacobia med båtbygger Ole Nilsen Sande den 2.6.1892 (Gimmestad) og Karen Marie med enkemann og gårdbruker Kristen Knutsen. Her har jeg tidligere notert at vielsen fant sted i Gimmestad krk. den 11.4.1899, men finner det ikke igjen i 'skannede kirkebøker'? Begge er nevnt i FT 1900, Gloppen. Jeg har samlet en del mer om denne familien og om naboen Mons Jakobsen Totland. Hvis du er interessert og vil sende meg E-post-adressen din, Kan jeg sende det til deg. Hilsen AT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Mange takk for hjelpa, ho er registrert som Marie i 1900 ser eg, så det er vel der eg har køyrt av vegen. Adressa mi er aasers@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.