Gå til innhold
Arkivverket

[#76443] fisker Sander Mathisen fra Tjøtta


Gjest else klevengen
 Del

Recommended Posts

Gjest else klevengen

Lovise Hansdatter og Sander fikk en sønn ,Schønning,23.04.1898. i Busknes. Er det noen som vet noe om dette og da spesielt om Sander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

I de lenkene som oppgis ovenfor, henvises det til to forskjellige kandidater. En Martin Sander Mathisen på Moen i Stamnes, f. 1872. En annen Sander Mikael Mathisen f. 1881 på Bønåga i Tjøtta.I følge barnedåpen i 1898 var barnefaren Sander Mathiasen fra Leines i Alstahaug, født 1872. Her en derfor en tredje kandidat som foreløpig ikke kan utelukkes:Sander Mathias Mørk Mathiasen, f. 16.01.1872 på Leines i Alstahaug (nr 8): LenkeMvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Ups! Jeg sjekket ikke barndåpen til Schønning. Så bare at det sto Tjøtta i overskrifa. Geir har rett, det står jo Leines og 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Da er vel dette sistnevnte Sander i 1875, jeg sjekket også bare Sander fisker fra Tjøtta så dette blir jo spennende å finne ut hvem av disse kandidatene som er den rette ! Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest else klevengen

Takk for alle fine innslag, Jeg vet ikke men tror det må være Sander Mathias Mørk ,han var jo fra riktig sted og riktig alder.Schjønning het Schjønning Leiv Julius Alexander Mathisen,og kalte seg siden Schjønning Alexandersen.far til sander het jo også Alexander,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.