Gå til innhold
Arkivverket

[#76460] Tyding av kirkebok for Nes, Akershus vedr. dødsfall og navnet Pohlmann


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

I første lenke tror jeg det står: 15. Marts ved Nes begrav. Mad: Susana Johansd. Pohlman fra Barhoug? 40 aar gl. Hun døde i barsel seng efter 10de barn den 7. Marts. Begr. ved nordre indgang til Sacristiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk for det, Berit. Det var det jeg trodde, men hvorfor står det en Susanne Pohlmann død 40 år litt senere ? Jeg tror ikke det var to med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg synes side 143 (lenke 2) ser ut som en kladd i og med at de fleste handlingene er krysset ut. Har ikke sett så nøye etter, men jeg synes det er mye som er dobbelt her.Har du sett de andre 3 døde Pohlman? Nr.79 s.142 1år, h.side, og 134 s.143 h.side 1 1/2 år og 22/1 1774 Anne Margrete Broch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk igjen, Berit. Ja jeg har sett igjennom hele kb på jakt etter disse Pohlmanns. Ikke rart at de er fremhevet for mannen til Susanne var 'kirkeeier'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk for dette, da er det bare å lete etter søsknene Susana og Elisabeth. Trolig er det barn av foran nevnte Susanne Pohlmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.