Gå til innhold
Arkivverket

[#76463] Telemark, Bamble oppslag bygdebok


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7791&idx_id=7791&uid=ny&idx_side=-221>Lenke Permanent bildelenke: LenkeNils Christensen, grubearbeider f. 1854 og Maren Gurine Christensdatter f. 1855, begge konf. i Bamble, gifter seg i bamble som nr 14 i 1878, og de får datteren Gunhild Marie f. 1878, Bamble, hun er konf som sistemann (nr 76) 1892 med f. sted Vessestad, bosted V. Tveten, se nedenfor.Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Jeg har søkt i Bambleboken (volom V) på Vestre Tveten og på Vissestad uten å ha funnet noe on Gunhild Marie.Jeg har forsøkt å finne henne eller familien i FT 1900, men har ikke funnet noe som matcher. Jeg finner imidlertid på Nyhus i Bamble (Lnr 116 d) Gnr. 44 bnr. 4: 'Ole Nilsrn Tinderholt, dpt 1781, d. 1853 g.m. Anne Marie Cristensensdatter, bosatt på Brekke, dpt ca 1779, død ca. 1834. Deres barn: Anne f. 1810 Christen f. 1812 Maren Kristine f. 1815 Aleth f.1817 Ingegorg Marie 1822'Sønnen Christen Olsen ble så husmann. Han var gift med Gunhild Marie Amundsdatter Tråholt, Eidanger f. 1814 Barn: Ole Andreas f. 1841, kom til Kløvsgard Anne Maria f. 1844 Jørgine Maria f1847. Amund f. 1848 J-ørgine 1851 NILS 1854 Gunder Christian 1860 Christen døde i 1879'Dette er hva jeg har funnet så langtMvh Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for oppslag. Det var OK å få greie på hva bygdeboken har om opplysninger (eller manglende sådanne). Det er ikke nødvendig å lete lengre bakover i tid, fremover er mest av betydning foreløpig. Jeg er mest på leting etter datteren, for å finne ut om hun er den personen jeg leter etter....mvhErling T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Morgan Hegna Thorbjørnsen

Hei. Den som kanskje kan fortelle noe om Gunhild Marie per idag er Lars Johan Tveten. Han bor på Tveten idag. Telefon 35979143. Jeg kjenner Lars Johan ganske godt og kan anbefale å kontakte ham. Lars Johan er med i historielaget og kjenner nok historien til Tveten ganske godt. Hilsen sambygding Knut M.H. Thorbjørnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei.I går fikk jeg tilsendt noen papirer fra statsarkivet i Kongsberg som viser at 'min' Gunhilde Marie var født i Øyestad... og der fant jeg henne, datter til en sjømann. Så denne fra Bamble kan dermed avskrives.Eller var det et meget godt tips, Knut Morgan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.