Gå til innhold
Arkivverket

[#76473] Thron Anstensen og Maren Torgiesdatter fra Spangereid


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Jeg leter etter info om foreldrene til Thonette Throndsdatter som ble døpt 16/8-1801 i Spangereid. Foreldrene skal være Thron Anstensen og Maren Torgiesdatter. Foreldrene ble gift 16/4-1798 i Lyngdal. Men lenger kommer jeg ikke. Er der noen som vet noe om hvem de var og hvor de kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

FS har en Thron Anstensen som er døpt 14 juli 1776 i Lyngdal.Gift omkring 1800 med Maria Tojesdatter.Denne Thron døde ifølge FS i 1822: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100319016662&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken,venstre side: LenkeDødsfallet hans i 1822:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Hei Ann-Mary, jeg fant nettopp Ansten og Berte i folketellingen,jeg også. Takk, hvis du finner noe mer enn dette er jeg veldig glad for det også. mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Per Torgersen

Maria Torgersdatter var fra Haddeland i Lyngdal sogn, født ca. 1776. Foreldere var Torger Torkildsen Dåla og Todne Reiersdatter Haddeland. Se bygdebok Lyngdal III side 254.Slekta på Støle kan følges blant annet til Peder Claussen Friis, se Lyngdal II side 488 og Lyngdal III side 220.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Hei Per, det var nyttig info. Jeg skal skaffe meg Lyngdalsbøkene og se hva som står om familiene. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.