Gå til innhold
Arkivverket

[#76486] Christian Christensen Qvislin og Kari Larsdatter fra Slidre


Gjest Ellinor Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Simensen

Christian Christensen Qvislin og Kari Larsdatter giftet seg 26 desember 1798 i Røen i Slidre. Deres sønn Christen Christiansen (min oldefar) ble døpt 12 april 1812 i Røen i Slidre. Dessverre har jeg ikke kunnet finne verken Christian eller Karis fødselsdatoer eller når de døde i kirkebøkene for Slidre. Dersom noen har opplysninger om Christian eller Kari, er jeg takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg kan ikke svare deg direkte på spørsmålet, Men Christian Qvisling er nevnt et par ganger i boken 'Familien Abelsted' av Finne-Grønn på min hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Dette er vel ChristianDøypte i Slidre 1759-88 Kyrkje: Raagne Fødd: Døypt: 03.01.1768 Barn navn: Christian Uekte: Far navn: Christen Farfars navn: Niels Far bostad/etternavn: Qvislin Far bostad forts: Far stand: Mor navn: Sophiæ Elisabeth Morfars navn: Mor bostad: Brandt Kommentar: Chr.N.Moen? Funnet på slekthistorielaget sin side[url="http://www.valdresslekt.no/DaapSlidre1759/index.html>Lenke FT 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan dette være 'din'Christian Christensen Qvislin? Døpt 3 jan 1768. Foreldre: CHRISTEN NILSEN QVISLING og SOPHIA ELISABETH BRANDT: KUN fra FS! [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500221864251&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeSøsken:Tvillingene Nils og Fredrich,1764: 1) Lenke2) LenkeKirkeboken,høyre side: Lenke Halvor,3 feb 1771: LenkeKirkeboken,venstre side: Lenke Kirsten,19 nov 1774: LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeChristen Nilsen Qvisling og Sophia Elisabeth Brandt giftet seg 12 okt 1763: Kirkeboken,venstre side: LenkeFant på FS at Christen Nilsen Qvisling ble gift med Anne Finkelsdatter 10 aug 1788: LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeSamme vielse,fra Gifte i Slidre 1725-1814: LenkeChristen Nilsen Qvisling ble døpt 1 jan 1739. FS: LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeEn bror med samme navn ble døpt 22 jan 1736,og døde 12 feb 1736. FS: LenkeDåpen fra kirkeboken,høyre side: LenkeDødsfallet,12 feb 1736:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Takk for all hjelp med å finne den riktige Christian som ble døpt 3. januar 1768 og var sønn av Christen Nilsen Qvisling og Sophia Elisabeth Brandt.Er det noen av dere som kan hjelpe til med å finne ut når han døde og når hans kone Kari Larsdatter ble født og døde?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

I 1801-tellingen for Slidre står Kari Larsdatter oppført til å være 24 år, altså må hun være født rundt 1777.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

I 1801 tellingen ser du også at Kari`s mor Ragnil Fridrichsdotter,enke, født ca 1725, bor hos dem.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ellinor Simensen

Christian Christensen Qvislin og Kari Larsdatter hadde forruten sønnen Christen, også barna Lispet født 1799, Ragnhild født 1802, Randi født 1804 og Kirsti født 1807.Noen som vet hvor disse har blitt av?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Dette er en familie som er beskrevet i en bok om Bugge-slekten fra Valdres av skolestyrer G.A. Knutsen, Bjørkset. Jeg stammer selv fra den slekten.De brukte både Quislin og Bugge om hverandre.Brandt-slekten er også godt kjent fra bl.a. Valdres bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ellinor Simensen

Hei SveinFinnes det bare en bygdebok for Valdres eller er det flere og eventuelt i hvilket bind står Brandt-slekten beskrevet?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.