Gå til innhold
Arkivverket

[#76501] Johan Falkberget f.30.9.1879 og Kone Anna Marie Skjølsvold f.20.9.1880


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Mor til Johan er Gunhild Johnsdatter Jamt f.17.12.1855 på Røros kommer inn i min slekt og i den forbindelse ønsker jeg opplysninger om Johan og Anna sin 3 barn Magnus f.10.10.1900 på Falkberget død.4.12.1957.Oddbjørg f.4.4.1903 Falkberget død.25.3.1913.Aasta f.4.2.1905 Falkberget død 1983?Hvem var Aasta gift med?Min epostadr er:awangsm@online.no hvis noen ønsker å gå den veien.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Aasta var i første ekteskap gift med Aksel Sæsbø, ekteskapet oppløst, i andre ekteskap med Sverre Fredriksen.Fra første ekteskap er det en adoptivdatter født 1927. Om du ønsker det, kan jeg sende deg hennes navn etc i en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det,men der har jeg sett.Aasta står oppført med to ektemenn,Aksel Olsen Sæsbøe f.1893 i Sunndal? Prest?finner ikke han.Sverre Alfred Fredriksen f.1910 hvor født vet jeg ikke.Har ingen data på disse personer,så jeg håper at noen kan hjelpe meg. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Til Astrid,takk for svar,du kan sende meg en mail.Den datteren sto også nevnt på den søkesiden jeg fant. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg sender deg en mail imorgen, skal se om jeg finner noe av den litteraturen jeg har om Falkberget. Jeg finner det ikke umiddelbart her hjemme, så det er mulig jeg har dette på hytta.Aasta har forresten skrevet en biografi om sine foreldre, som er leseverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det Astrid,jeg har lest noe av han for mange år siden,han var jo et stort menneske og forfatter.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Dette er Aastas første ektemann - født i Stangvik: LenkeOddbjørg døde ung. Jeg mener å huske at Magnus var gift 2 ganger og at han hadde en sønn som døde som barn. Aasta har skrevet 2 bøker om sine foreldre. Dessverre har jeg ikke bøkene selv; lånte dem på biblioteket.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Aud og takk for sist.Magnus var gift 2 ganger og hadde fra første ekteskap sønnen Sjur Johan Wolfgang Reinecke Falkberget f.1926 hvor?,mor Meta Von Reinecke fra Hamburg.Det var koselig at det kom en møring inn der også,jeg er døpt i Stangvik kirke i 1944.Som det står på en side jeg fant så hadde han en kone ved navn,Dagny Borghild Ivarson f.1895 ,det må vel være Iversdatter?Fant en Dagny f.1895 i Flatanger,far Iver Torstensen f.1835 i Fosnes.Vi får søke og lete i spenning.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk til Aud og Astrid.Har dåp på 13 av barna til Ole og Petronelle Pedersdatter Tyvold f.29.9.1862 på Røros.De giftet seg 6.6.1879 i Røros.Øyvind som står på FT1900 f.19.5.1900 i Skjølsvold i Tolga,finner jeg ikke,jeg har da 14 barn,ser på linken som jeg også fant at det skal være 16.Peter f.19.9.1878 i Røros var førstefødte barnet,så ble 3 døpt i Domkirken i Trondheim,det var i årene 1880-1882-1886 bopel: Hospitalsløkken 33.Resten kommer i Tolga/Os.Ole var banevokter så det ble nok en del reising. vi får undersøke mere.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei Arnfinn.Jeg har nå sendt deg mailen.I Osboka bind 2 side 221 er det listet opp 16 barn. Et tvllingpar Johannes og Jenny født 1899 døde samme år. Martin Edvard født 1884 døde i 1890. Resten levde opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for mailen og opplysningene Astrid,den var til stor hjelp.Jeg kommer tilbake til deg hvis det er noe jeg lurer på.Fant foresten Øivind født,døpt og konfirmert i Tolga,da får jeg finne de 3 som du kom med nå.Ha en fin dag.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei.Nå har jeg funnet 15 barn døpt,men Martin Edvard Olsen Skjølsvod f.1884 finner jeg ikke døpt,fant han død i 1889 på Nedre Stun? i Tolga,ingen datoer som man kan se? Lenke Er det en plass.Vi hadde jo før begrepet øvre stua og nedre stua på gården.Takknemelig for hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for forslaget Astrid.Finner han ikke i kirkebøker for Tolga,andre forslag:mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk skal du ha for den opplysningen Carsten.Da har jeg opplysninger på de 16 barn.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.