Gå til innhold
Arkivverket

[#76530] KB Korskirken 1786-1832 - død 1814


Gjest Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Christel Rasmussen

Da Karen Marie Gabrielsen dør er hun nevnt født 1778 36 år og Ingebrigt Gabrielsen Möklebust født 1748 66 år født i Hardanger Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8679&idx_id=8679&uid=ny&idx_side=-97>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Når Ingebirgt dør i 1845 er han 60 år. Han er da oppgitt født i Norfjord Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Dette kan da umulig være samme mann? Han gifte seg igjen i 1815 med Rachel Olsdatter Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Er det ikke han over, Nils Nilsen Sexe, som er fra Hardanger og er 66 år? Tror ikke jeg har vært borti at alder på gjenlevende er oppgitt. Han som gifter seg er enkemann og heter Møchlebust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel Ingebrigts første ekteskap i 1813? LenkeJeg tror at alder du nevner f. 1748 må være feil.I 1815 tellingen er han oppført som gift med Rachel Olsdatter. Her passer alder med han som dør i 1845 , 60 år gammel.Siden det bare er et par år mellom vielsene så kan det jo være samme mann.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg glemte å føre inn Ingebrigt i 2. ekteskap her 1815: LenkeTror ikke det er ført alder på ektemann ved 1.hustrus død ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tipper at du har den rette mannen her i 1801? LenkeAlder og navn passer jo bra. Han var nok gift først med Karen Marie, og så med Rachel.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christel Rasmussen

Hjertelig takk til dere begge. Eva, du har rett. Det er nok Nils Nilsen som er nevnt med 66 år, men han skrev nok litt skjevt den presten. Når jeg ser på de neste to spaltene, er jo han krysset av på mann og Karen Marie på kvinne. Jeg synes jo også det var rart at ektemannen ble ført med alder ved konens død. Mvh Christel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.