Gå til innhold
Arkivverket

[#76535] Lesehjelp


Gjest Kjetil Østebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Østebø

prøver på ny Lenke Dersom det ikke virker denne gangen heller er det skanna kyrkjebøker, Avaldsnes i Rogaland, ministerialbok 1841-1853, ekteviede 1842, side 100. Hennes far er ikke oppført, noe som jeg synes er litt merkelig. Videre ble hun født i april i 1820 i Bergen, hennes foreldre forlovet seg om lag en uke før hun ble født og giftet seg fem måneder etter at hun ble født, en uke etter bryllupet ble Dorothea døpt. Ettersom jeg ikke finner henne konfirmert og heller ikke foreløpig har funnet henne vaksinert (kanskje jeg bare ikke er god nok å lete:) ), funderer jeg litt på om det er noe som ikke helt stemmer her. Kan hun ha blitt satt bort til andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gift 1844, og ikke 1842 LenkeDet er jo godt mulig at hun ble satt bort. Jeg har sett det før at ugifte foreldre satte bort barnet. Selv om de gifter seg like etterpå tar/får? de ikke dette barnet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.