Gå til innhold
Arkivverket

[#76541] Oslo: Død før sønnens konfirmasjon ?


Gjest Arne Haaland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haaland

Hei. Arthur Bjerke konfirmeres i Gamle Aker kirke 2. okt. 1910. Lenke. Nr. 37. Foran farens navn er tegnet noe som kan være et kors. Kan det tyde på at han er død før Arthur ble konfirmert ?? Er ikke i stand til å finne Martinius i FT1900 heller, men jeg vet han får en datter i januar 1898. Med vennlig hilsen Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Har du funne Arthur i 1900-teljinga? Det er ein Arthur Bjerke, fødd 1894, som er på eit barnehjem i Frogn i 1900. Når og kvar vart Arthur si søster døypt?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei. Jo, det er nok Arthur som er på barnehjem i Frogn. Foreldrene bli skilt etter søsteren Alfhild Martine ble født i 1898. Som sagt, finner jeg ikke faren Martinius i FT1900. Og, spørsmålet er om han kan være død før Arthur konfirmeres. Er det det krysset foran hans navn betyr ?? Ser og at det er fler på samme siden, se lenke, som har dette krysset. Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei.Jeg mener krysset er et kors som forteller at faren til Arthur er død.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Det er riktig som Solveig sier at avdøde foreldre i konformasjonslistene vanligvis merkes av med et lite kors. Der hvor mange barnehjemsbarn konfirmeres sammen vil det naturlig nok være mange barn som har mistet en forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hjertelig takk for info. Regnet med at det kanskje er det krysset betyr. Og siden han ikke finnes i FT 1900 antar jeg at han døde mellom 1898 og FT. Har vært igjennom alle KB i Oslo uten resultat. Er der ennå KB i Oslo rundt år 1900 som ikke er scannet for døde ?? Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei. Helt greit det Mariann. Ved broren Anders datter Aagot Signe Marie, er det en Martinius ( Ringen ) som er fadder. Lenke Nr. 74, nederst her. Kan han ha skiftet navn ? Var det vanlig på den tiden ? Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.