Gå til innhold
Arkivverket

[#76549] Johan Leren gravlagt 12.10.1929 i Egge, Steinkjer


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

På DIS-gravminner har jeg funnet Johan Leren gravlagt i Egge, Steinkjer den 12.10.1929. Fødselsdato/år er ikke opplyst.Klokkerbok for Egge 1927-1939 er sperret f.o.m. 1929 på begravede. Jeg lurer på om dere på DA kan gå inn på nevnte klokkerbok og sjekke fødselsdato/år på vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkeboken er nok like sperret for oss!Men originalen står i Statsarkivet i Trondheim, og de kan nok se hva som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Årsaken til at siste del av året 1929 er utilgjengelig på nettt, er nok at opplysninger også for 1930 er å finne på samme oppslag. 1930 oppfattes av systemet som sperret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ja, det er jo forståelig, men uheldigvis for meg :-)Ellers leser jeg 'Om tjenesten' under skannede kirkebøker at sperregrensen for døde, begravede og dødfødte er 1926. Jeg leser andre steder at det er 80 års sperregrense på slike lister, og stiller meg da uforstående til årstallet 1926 nå i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1926 er nok ikke sperregrensen lenger, men var det da denne nettjenesten ble introdusert. Systemet skal automatisk tilpasse seg inneværende årstall, og derfor først stoppe de sidene som inneholder materiale fra 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.