Gå til innhold
Arkivverket

[#76552] Johne Larsens barn?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Først vil jeg takke alle for den fantastiske hjelpen dere gir meg her på forumet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Leter nå etter Johne Larsens barn. Har funnet noen,men det sies at det ant er mange flere. Han var gift 2 ganger.Første gang i 1896 i ?, med Anna Karina Larsdatter. Har funnet 3 stk. 1.Laura Mathilde født 16 Feb.1899. 2.Martha født 1 Juli 1900. 3.Lauritz født 16 Jan.1902. Anna Karina fikk også et dødfødt barn 13 Mai 1905,og hun døde selv 23 Mai samme år.Anna Karina ble født 13 Jan.1876 i Nærstrand pgj.Stavanger. Johne Larsen ble født i Sand pgj Stav.19 Mars 1878,og giftet seg 2 gang med Karen S Osmundsdatter(Aagesdatter)fra Vikedal 5 Okt.1908 i Stavanger Domkirke. Har funnet 3 barn. 1.Georg Olav født i Stavanger 16 Des.1906. 2.Karl Andreas født 16 Nov.1908. 3.Lars født 30 Apr.1911. Alle 3 ble døpt samme dag,29 Mai 1919 i Stavanger Domkirke. Håper noen kan hjelpe meg med dette,og at dette er nok opplysninger. På forhånd mange takk! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kan jo begynne med å legge inn lenken for ekteskapet i 1908. Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Johan A,og tusen takk igjen for tidligere hjelp!!! Har fått kontakt med fam. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Tysvær 7 under Dalva i Nedstrand står det om familien til Anne Karina som var f.13.1.187 og gift 1898 i Stavanger med Johne Larsen. Foreldrene til Anna Karine var Lars Larsson Dalva f.1845, d.17.6.1928 gift 9.3.1875 med Marta Olsdtr. Øvrabø f.1849, d.15.6.1934. Det er også et bilde av Laurits bror til Anna Karine. Kilde Tysvær 7, side 493, nr. 82. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Siden kone nr. 2 er født i 1869 og da 42 år da hun fikk Lars i 1911 og alle tre barna ble døpt i 1919, så tyder det på at det ikke er flere barn de har fått, men jeg kan selvfølgelig ta feil, men det er rart de døper alle tre så lenge etter at de er født. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Glemte også å si at det er bilde av foreldrene til Lars som er født på begynnelsen av 1800 tallet, hvis du skulle være interressert i det. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det finnes i Tysvær bygdebok. Jeg kan scanne bildet og sende det til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange millioner takk Johan A!!!!!!!!!!!! Utrolig snillt av deg!!!!!!!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.