Gå til innhold
Arkivverket

[#76553] Mestersmed Henrik Løkke, Trondheim, hans svigerfar Einar Blice, hvem og hvorfra


Gjest Øivind H Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind H Thingvold

Henrik ble født ca. 1750 /-, men finnes ikke i kirkebok for Tr.heim.I 1786 ble han gift med Gurine Einersdatter Blice, enke etter Peder Andersen Hagen, også smed.Hennes foreldre var Einar Olsen Blice, født ca. 1728, og Marit Steffensdatter, født ca. 1732. De er heller ikke funnet i kirkeboka. De ble gift i 1753.Henrik og Gurines datter, Ingeborg Anna, ble gift i 1811 med smed Johan Hammond Rosbach og fikk stor etterslekt.Men hvem var Henrik Løkke og hans svigerforeldre, og hvor kom de fra ?Vennlig hilse Øivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dine opplysninger og de i 1801 stemmer ikke overens. Anna Bruhn står jo oppført med 7 barn ved navn Hagen, og de har en datter felles, Ingeborg Anna Løche 13 år. Jeg får derfor ikke til det med Gurine Einarsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå begynner jeg å forstå det. Det er rot med hvem som var mor til de forskjellige barna i 1801. Gurine døde vel ca. 1797.Vielsen mellom Henrik og enke Anna Magdalena (Strøm) 22/8 1800, nederst h.side. Lenke De døpte sønnen Gunnerius 15/3 1801 i Domkrk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H Thingvold

Jeg takker for interessen. Henrik og Gurine selv og deres etterkommere har jeg god oversikt over.Det er først og fremst deres forfedre jeg er på jakt etter.Vennlig hilsen Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.