Gå til innhold
Arkivverket

[#76554] Hvilket fylke hører Lægreid, Eidsfjord Til?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Ligger Lægreid, Eidsfjord i Hordaland eller i Sogn og Fjordane? Maria Larsdatter Lægreid skal være født i 1878. Jeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her i Eidsfjord i under Hordaland finner du mange garder Lægreid i 1900-tellingen. Legger lenke til en her: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Det er Lægreid i Sogn og. Du finn mange Lægreidfolk i kyrkjebøkene for Årdal, så om du ikkje finn ho Maria i Eidfjord kan du jo leita der. Kanskje og inne i Sogndal. Er iallefall eit hotell der inne som heiter, eller iallefall heitte, Lægreid hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, her fant jeg ei Maria f. 18/1 1879 i Årdal. Gårdsnavn tyder jeg til Lægrid.Se dåp nr. 8 1879: LenkePussig at foreldres alder er så forskjellig, og fars navnet her er ikke Lars, men du kan jo kikke litt på dette:-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her står en opplysning i mormonerdatabasen? Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Mulig det går å undersøke om det er rett dame?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om jeg ikke har funnet Marie Lardatter her i 1900?Passer med navn på far og datter fra mormonerdatabasen. LenkeDa lurer jeg på om jeg kan finne vielsen hennes i BERGEN.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Hei!I Aa.K. Bu, si ættarbok for Eidfjod i HO, Lars Torsteinson Lægreid f. 1839 g. 1874 m. Kristi Hansdtr. Hause. Det står at Lars er Skulelærar på Tysnes. Her står det ikkje noko om eventuelle born.Lars sine foreldre er Torstein Anveson Lægreid og Mari Larsdtr. Varberg.Lars FT 1900 Lenke Eg får ikkje fram andre familiemedlemer her.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er begravd en Anders Jakobsen Vatle i 1945 . Dis gravminner: Lenke Du må nok dobbeltklikke på lenken for å få fram bildet av gravstøtten. Når og hvor hustru Marie er begravet har jeg ikke funnet i farten.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.