Gå til innhold
Arkivverket

[#76556] Spurveskatt


Gjest Stein Arne Fauske
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Arne Fauske

I Velledalen i Sykkylven er der ein tradisjon om at det vart betalt spurveskatt til Ny-Kirken i Bergen for at spurven ikkje skulle ete opp kornet. Eg har vore ein smule skeptisk til desse opplysningane, men har no fått vite av fleire personar, at denne skatten vart betalt heilt til utpå 1930-talet! Er det nokon som veit om liknande skattar frå andre stader i landet? Finnest der rekneskap over inntektene til Ny-Kirken frå byrjinga av 1900-talet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

I 'Ord og uttrykk frå Hareid' av Norvald Holstad, 2.utg. 2008 [url="http://ftp.irisdesign.no/Norleifboka.pdf>http://ftp.irisdesign.no/Norleifboka.pdf finn vi innførsla ' Sporveskatt: Visse bruk la skatt til presten. Han ba for sporveplaga.'På denne sida http://books.dreambook.com/omarov/main.html er det ein som spør om noko liknande; kanskje han har funne ut meir?Og her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Fauske

Takk for responsen Ivar! Eg har sjølvsagt 'googla' spurveskatt i mange variantar, og funne dei same nettstadane som du har. Kyrkjestolen for kyrkja i Sykkylven syner ingen inntekter utanom dei ordinære, og iallefall ingenting som kan likne på spurveskatt. Om nokon kunne sjekke inntektene til Nykirken i Bergen hadde det vore flott... For meg synest det utruleg at folk ennå i 30-åra skulle betale ein 'skatt' som dette. Men likefullt er det høgst reelt. Eg har snakka med eldre folk som fortel om korleis deira foreldre betalte seg ut av den årlege skatten med 500 kroner...eit nokso høgt beløp i 1930-åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

500 kr. i 'spurveskatt' 30-årene høres fryktelig mye ut. I SSBs omregningstabell tilsvarte 500 kr. i 1935 over 15700 kr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Kva med prestearkivet? I somme omtalar verkar det som om det er/var ein skatt til presten. Iallfall somme prestar førte rekneskap over inntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Kanskje er spurveskatten et lokalt navn på den jordleieavgifta som kirken fremdeles hadde krav på etter salget av kirkegodset på 1800-tallet? Jeg har vært borti 'hønseskatt' e.l. som betegnelse på dette annetsteds, men akkurat nå vet jeg ikke hvor ...Jordleieavgifta var mulig å innløse med et engangsbeløp, jf. Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Min mening er at innlegg 6 har noe for seg, og da især ettersom Peter den Store i Russland bør være aktuell i denne saks anledning. Han skattet jo både i hytt og i pine, noe som igjen bør vekke en viss interesse hos de aller fleste, ettersom både danskekongene - og ikke minst dagens regjering ser ut til å fastholde på den samme politikken. Det var ellers vanlig at man kunne løse inn (eller ut), den årlige avgiften, noe som vanligvis er nevnt i de såkalte Kongeskjøtene. Det er iallefall således vedr. utløsningen av det tidligere Hospitalsgodset, som tilhørte Reknes Hospital på Molde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.