Gå til innhold
Arkivverket

[#76567] Ole Andreas Olsen (1836-1913) og Anne Mathea Randum (1840-1909) i Oslo


Gjest Jonas Hove
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonas Hove

Jeg har problemer med å finne vielse og fødsel på de fleste av barna deres. Jeg har lett på Vestre og Østre Aker kirker, men ikke klart å finne noe. For datteren Oline født i 1884 har jeg lett i Sagene Kirke, uten resultat.Folketellingen 1865:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=31&filnamn=f60218b&gardpostnr=135&personpostnr=1773&merk=1773#ovre>Lenke1875:Lenke1900:LenkeOle Andreas Olsen død 1.2.1913 i Sagene menighet i Oslo:LenkeJeg er forholdsvis sikker på at dette er Ole Andreas' fødsel i Nes på Romerike 3.2.1836:LenkeAnne Mathea Andersdatter (Randum) f. 15.11.1840 i Aurskog:LenkeKonfirmert 30.9.1855 i Aurskog:LenkeAnne Mathea Olsen død 7.7.1909 i Sagene menighet i Oslo:Lenke Sønnen Ole Peder født 21.10.1878 på 'Thorshaug' (må være Torshov), døpt i Vestre Aker kirke:LenkeAnne Mathea er ført opp to ganger i 1865, ikke bare hos ektemannen på Vågeby (Rodeløkka) i Østre Aker, men også hos moren i Aurskog:LenkeHer er hun ført opp som ugift, men det er hun jo ikke i den andre oppføringen.På denne nettsiden står hun oppført som gift i 1866 med en Andreas Olsen, men ingen kilde oppgis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Hove

I bygdeboka for Aurskog og Blaker, 2. bind s. 44 står det at Anne Mathea Andersdatter giftet seg 1866 med Andreas Olsen som da bodde på Viggenes.Men ingen Andreas Olsen på Viggenes i 1865:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jonas Hove
LenkeEnkemand Andreas Olsen Vignæs og Pige Anne Andersdatter Randem TønsbergHva står etter Andreas Olsen? Fød i Næs 3.2.1836 av Ole Olsen og Oline Aslesdatter Oulie, konfirmert 1851 ugift i ... ?Under 'Annet' : Intet av skifte efter .... f. .... ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.