Gå til innhold
Arkivverket

[#76579] Lars Henriksen og Joran Torstensdtr, Holt, Aust-Agder fo1780


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiDesverre så mangler jo folketellingen for 1801 og dermed mangler jeg en del info om disse personene. Jeg finner heller ikke dåpen til Joran. I 1865 er hun 86 år gammel enke på garden Lien under Næs verk.Hun bor med sin sønn Henrik og hans familie. En annen sønn, Lars født 1809 reiste til Danmark og det er en danske som søker mer info om familien.Spørsmålene er da:1) Hvem er foreldrene til Joran ? 2) Fikk Lars og Joran flere barn ? 3) Når døde Lars ?Kanskje noen har bygdebøker for Holt og kan si noe om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

'Din' Joran,kanskje?Fant dåpen til ei Joran Tostensdatter.Døpt 30 mai 1784 i Holt. Foreldre Tosten Torgiesen og Oslo Andersdatter:FS: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500218944233&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9AAgd&juris2=AAgd&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Aust-Agder&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeSøsken av denne Joran: Ragnhild,8 juli 1787: LenkeKirkeboken,venstre side: LenkeHelje,20 mars 1791: LenkeKirkeboken,høyre side: Lenke'Din' Joran Torgersdatter giftet seg med Lars Henriksen 15 aug 1807. FS: LenkeKirkeboken,venstre side: LenkeBarn av paret: Henrik,6 aug 1809:. LenkeKirkeboken: LenkeTosten,1 nov 1812:. FS: LenkeKonfirmasjonen til Tosten Larsen i 1828(nr 14):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Hei Litta, jeg har gjort en del arbeid for en amerikansk slektning av din Joran - først og fremst konsentrert omkring hennes bror Terje som bosatte seg på Vatnebu i Flosta. Om dette er av interesse for deg, kan du sende meg din e-mail adresse til helge.viking@hotmail.com, så kan jeg sende deg en fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, Oddbjørn!-og Helge: Jeg har videresendt ditt innlegg til Tina i Danmark, som er slægtning af Joran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.