Gå til innhold
Arkivverket

[#76593] Leimstrand/Limstrand i Borge


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Hei Jeg jobber med noe slekt fra Limstrand i Borge. Spørsmålet blir da: Er Limstrand og Leimstrand samme gård? Tilsynelatende går noen navn igjen når jeg leser skifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Unstad

Hei, jeg tror det må være samme gård. Jeg bor i samme kommune, og har aldri hørt at at det skal være to steder med nesten samme navnet. Når jeg tenker meg om uttales stedsnavnet lokalt som 'Lemstrand' (i alle fall tidligere), og det kan vel være grunnen til at den andre varianten har vært brukt. Hvis du sjekker Borge og Valberg bygdebok kan det være at alternative stedsnavn er listet opp, det husker jeg ikke. Husker heller ikke hvilket bind du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det må være samme gård. Det eneste jeg stusser litt på er at det er tre brukere på samme gård, men at de to første kaller gården Lemstrand(en) og den siste Limstrand, men det kan jo bare være lokal forskjell i uttale av navnet.Uensett takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.