Gå til innhold
Arkivverket

[#76618] Mathias Olsen Vaadeplassen Beitstad i 1865


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei. Jeg finner Mathias Olsen og Karen Henriksen på Vaadeplassen i Beitstad i 1865. To av barna bor hjemme. Er det noen som vet når Mathias og Karen døde ? Hvor mange barn hadde de ? To av barna, Jonette f.19.02.1844 og Karen Mathea f.14.07.1849 havnet på Leka. De øvrige vet jeg ikke noe om.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei . Takk for opplysningene Carsten. Da vet jeg når Karen døde og at Mathias levde ved hennes død. Foreløbig er det registrert 5 barn: Maren Olava f.08.08.1834, Oluf, Jonette f.19.02.1844, Elen, Karen Mathea f.14.07.1849. Jeg får sjekke kirkebøkene for å finne fødselsår for Oluf og Elen.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Meringdal

Folketelling 1875 (hefte) viser i Malmo sokn under gården Vaade: Stranden midtre 2a.Mathias Olsen husfader, e., Husm. fisker, f 1808, Beits.Mathea Mathiasdtr datter, ug., hj. faderen, f 1849 Beits.Edvard Lorntsen, inderst g. Sjøfarende, f 1844, Beits.Elen Mathiasdtr, kone, g. f 1841, Beits.Det betyr at Mathias døde etter 1875. To døtrer bor hjemme.mvh Thorbjørn Meringdal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei ! Takk til Torbjørn og Anne. Jeg har funnet dåpen til alle de fem barna som er nevnt. Det jeg mangler er dødsdato for Mathias Olsen. Han levde i 1875, men jeg har ikke funnet ham registrert død i kirkebøkene for Beitstad etter 1875. Han kan jo ha flyttet , eller så har jeg oversett ham.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Kan dette være rett person ? Mathias Fredrik Olsen f. 1808, døde på Vådeplass 1893, se nr. 5: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Malm i Beitstad, Ministerialbok nr. 745A01 (1878-1894), Døde og begravede 1893, side 104. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6583&idx_id=6583&uid=ny&idx_side=-100>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Er nok riktig person dette Randi. Jeg tror jeg fant at han het Mathias Fredrik ved ett av barnas dåp. Takk skal du ha.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.