Gå til innhold
Arkivverket

[#76623] Gamle bøker om bergverk i Norge skannet og lagt ut på nettet


Gjest Tor E Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor E Fredriksen

Har kommet over tre bøker som omhandler bergveksdriften i Norge fra 1500 tallet og fremoverHistoriske Efterretninger om Norges Biergverker fra aaret 1516 til udgangen af 1623[url="http://books.google.no/books?id=puQ6AAAAcAAJ&source=gbs_navlinks_s>LenkeKongsberg Sölvbergwerk i Norge, dets opdagelse i Aaret 1623 og dets Udvidelse indtil Verkets Jubelaar 1723LenkeSkrifter, Volum 11 Kongelige Danske videnskabernes selskab. Naturvidenskabelig og mathematisk afdeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Hjertelig takk for tipset! Det er jo en aldri så liten begivenhet.Brünnich er både informativ og artig å lese. Hans bok om Kongsberg sølvverk 1623-1723 har jeg i hylla mi - og har hatt stor glede av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Det vises stadig betydelig interesse i DA for Bergverkshistorien, og den slektsforskningen som følger med dette.   Jeg håper at det ikke er frekt av meg, men ligger det ikke en skanning-oppgave her for vår meget aktive venn, Mr. Wangensteen?Vennlig hilsen, Helge R. Næss (London)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.