Gå til innhold
Arkivverket

[#76624] Skifteprotokoller Bergen 1716 - 1727 ikke tilgjengelig


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

I forsøk på å bla i disse protokollene får jeg melding om at de ikke er tilgjengelige på grunn av personvern eller andre klausuler. Hva skyldes dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg får vel også tilføye at protokollene som skulle begynt i 1731 ser ut til å starte i 1734. Er dette riktig? Jeg prøver å sjekke ut originalteksten til bl.a. dette skiftet som Nedrebø fant fram for lenge siden:'Det ble holdt skifte etter Cornelius Corneliussen Stoch i Bergen 31. oktober 1731, men intet til arv, og ingen opplysninger om arvingene'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Protokoll 2 dekte opprinnelig 1731-1737. Den er delt i 2a og 2b, som nå dekker 1731-1734 og 1734-1737. Årstallene er rettet i databasen nå.Protokoll 1a, 1b og 2a må vi skanne på nytt, som opplyst i et annet tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nei, som sagt må 1a, 1b og 2a skannes på nytt. 1a og 1b ble forsøkt indeksert, og der derfor 'synlige' på nett, men ikke 2a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Beklager, men det er ikke bestandig øynene får med seg alt som er skrevet, og dermed var jeg litt for rask med enter-tasten. Det kan vel ha noe med alderen å gjøre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.