Gå til innhold
Arkivverket

[#76639] Hvor er dette bildet tatt nr.2?


Gjest Janne Rose
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

I Sogn og Fjordane skal det ha vært et hotell i Sveitserstil . Hotellet er utbygget i dag, og du kan jo se på dette om det kan være dete rette? LenkeSynes damen til venstre er lik en av damene på det andre foto, uten at jeg kjenner til disse folkene.Kan hende det finnes gamle postkort som viser det gamle Alexandra hotell?Håper noen kjenner damene som er avbildet her :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Hei.Jeg har titte litt rundt på nettet. Syns sånt her er spennende. Det eneste jeg har funnet som er en ligning men er veldig usikker på om dette er riktig. Men, Indre Norfjord ligger et hotell som heter Alexandra Hotell, det er 125 år gammelt og har lang historie og masse bilder. Vet ikke om jeg klarte det men prøvde å last opp hjemmesiden på hotellet så kan du jo ta en titt og se!Lykke til ;-)Mvh Heidi Bredde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Så nå at dette ikke gikk, men gå på google og søk på Aleksandra hotell så kommer det opp der! ;-)Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er et postkort fra Alexandrea Hotell i Loen, men det likner ikke på bildet her. Det kan jo ha vært flere ombygginger ut i 1900, om denne bygningen ble ødelagt av ras? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er tekst til Alexandrea Hotell i Loen: LenkeSkal se om det finnes kort fra Alexandrea Hotell i Molde? Åsen bak kan vel heller minne om Moldekanten?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at Jostein hadde rett. Bildet likner svært på Molde hotellet Alexandra, om bildet i teksten kommer med her? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Uten at jeg skal si det sikkert syns jeg åsene bak er litt for flate til at det er Molde, men det kan jo bedra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei - Det behøver jo ikke være i Molde,men jeg leser MOLDE på tønnene bak de fjonge damene.K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Rose

Trodde det var Norge først, men jeg synes også at personene på bildet går igjen i mitt andre innlegg, og det er disse totempålene som forvirrer meg. Legger inn nok et bilde.

bilete8791.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Rose

Det er jo kjempeflott om det er Molde, har ikke klart å tyde tønnene jeg. Da kan det være håp om at noen kjenner igjen de på bildet da? Kan det være mine slektninger på Frøya som er på tur i Molde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Dei der 'totemplane' kan jo ha vore ein eller annan utstilling i Alexandraparken. Alexandraparken eksisterer jo framleis og for dei av oss som likar jazz og har vore på Moldejazzen skulle Alexandraparken vera kjend. Åsane er og gjenkjennande sjøl om det er meir vegetasjon i dag. Jau me er nok på rett stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

De utskårne stolpene ligner ikke mye de totempælene jeg har sett fra Amerika. Tror ikke indianerne skar ut troll og nisser med topplue ... disse ligner mer på noen moldensere jeg har sett på TV ! (Ref. debatt 76638 : Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I tillegg til Molde står det også Pedersen på tønnene og et eller annet fornavn. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Ingen tvil om det er Hotel Alexandra i Molde. Beklager billedkvaliteten her:

bilete8792.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Rose

Kjempeflott bilde, takk for all hjelp, nå gjenstår det bare om noen kjenner igjen de på bildene :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Det som i alle fall synes klart er at den unge (pene) lyse damen med mørk kåpe er den samme på alle tre bildene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Litt fra Molde, og dagens Alexandra er vel den hvite klossen med rødt tak litt til venstre for kirka, så det er litt forskjell i arkitektur.

bilete8797.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.