Gå til innhold
Arkivverket

[#76661] Olaf Ellingsen Bergen


Gjest Karl H. Meyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl H. Meyer

Leiter etter den kirklige dåpen til Olaf Ellingsen, f. 20.11.1904 i Strandgaten 145, hjemmedøpt 16.01.1905 av sognepresten i Nykirken. Konf. 07.12.1919 i NykirkenØnsker å få litt hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Karl: Er du BOMBESIKKER at Olaf MÅ døypast i Kyrkja, når heimedøypen ikkje er gjort av 'ein vanlig dødlig', men av sjølvaste Sokneprest J. Mayer (eller kva han no heiter) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg leser det ikke som at han ble hjemmedøpt 16/1 1905. Jeg tror han ble døpt 16/1 1905, men at han lenge før det ble hjemmedøpt. Det er jo nesten 2 måneder mellom fødsel og dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei Jeg kan ikke finne han kirklig døpt i noeen kirke i Bergen, jeg finner han hjemmedøpt under konf. 07.12.1919. Jeg har mistanke om at han er voksendøpt. Han har to yngre søstre begge er voksendøpt i Nykirken en par dager før konf. Grunnen er at jeg tror faren er utmelt fra statkirken. Dette fann jeg ut av etter at jeg la ut etterlysningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.